فراجا گردشگری
برای نجات گردشگری بعد از كرونا چه باید كرد؟

ایجاد بیمه گردشگری بعد از بحران لازم است

ایجاد بیمه گردشگری بعد از بحران لازم است به گزارش فراجا یزد عامل توسعه خوشه گردشگری یزد ایجاد بیمه گردشگری را بعد از بحران ضروری دانست و اظهار داشت: فعالان این صنعت با همراهی خود و حمایت دولت و صنعت بیمه در اوقات بحرانی، حداقل درآمد را داشته و بتوانند برای روزهای پررونق آماده شوند.


«محمد مهدی شرافت» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در ارتباط با گسترش ویروس كرونا و به تبع آن بحران های متاثر از شیوع این ویروس، اظهار نمود: معتقدم در مرحله ای هستیم كه هنوز متاسفانه نشانه ای از توقف رشد و كاهش اثرات این اپیدمی جهانی در كشور مشاهده نمی گردد پس طرح هر مسئله ای كه مدیریت بحران را گرفتار اضطراب، تردید و حتی اتلاف ناچیز كند، خطاست چونكه مدیریت كشور در كوشش برای اختتام دادن به این بحران و كاهش ابعاد فاجعه به لحاظ تلفات انسانی و سایر بخش هاست.
وی ادامه داد: بطور قطع مدیریت كشور هم در این شرایط، شنوای پیام های این چنینی نیست و از طرف دیگر مردم نیز گرفتاری های خودرا دارند و همدردی و همراهی مناسبی را نخواهند داشت.
این مسئول كه تجربه شهرداری و مدیریت میراث فرهنگی استان یزد را نیز در كارنامه خود دارد، با بیان این كه وضعیت در حوزه گردشگری متفاوت تر است، اظهار داشت: در حالی زمان بروز این بحران با ایام نوروز و تعطیلی باستانی و گسترده ایرانیان منطبق شده كه در این فصل همواره اوج سفر و توریست را شاهد بودیم اما در این بازه زمانی سفارش اصلی «در خانه ماندن است» پس همه مردم و مسئولان اثر آنرا بر صنعت و خدمت گردشگری با تمام وجود لمس می كنند.
وی از اقدام بسیار شایسته هتل‎ها و مراكز گردشگری یزد یاد كرد و اظهار داشت: این بخش بدون ابلاغ دستور و به صورت خودجوش در ابتدای بحران مراكز خودرا تعطیل كردند و آمادگی خودرا برای همكاری با ستاد بحران برای هر گونه كمك و وظیفه ای توسط ستاد اعلام نمودند كه این اقدامات باید در خاطره ها ثبت گردد.
شرافت گردشگری در یزد را بسیار نوپا دانست و اظهار داشت: این صنعت در یزد در حالی اخیرا در حال مطرح شدن در كنار سایر بخش های اقتصادی استان مانند صنایع مختلف، معادن و كشاورزی بود كه با بحران كرونا مواجه گردید پس می توان ضربه اقتصادی بحران كرونا را از این زاویه بسیار سنگین ارزیابی كرد.
وی افزود: البته از زاویه دیگر و از آنجایی كه هنوز استراتژی، هدف گذاری و برنامه ی مدون و جامع مورد تایید تمام ذی نفعان و ذی مدخلان حوزه گردشگری در یزد وجود ندارد، این تجربه تلخ می تواند در تنظیم چارچوب های ضروری برای این صنعت، بسیار مهم و مفید باشد.
این فعال گردشگری ابعاد ضررهای جانی و مالی بحران كرونا را در حال افزایش خواند و اشاره كرد: بنا بر این بدون ارائه تحلیلی از ضررهای اقتصادی به عموم مردم، باید ابعاد مختلف مؤثر بر جنبه های مختلف را رصد و تدوین كرد تا با ورود به منحنی منفی گسترش كرونا با هماهنگی كامل، برنامه جانشینی این فرصت بزرگ آماده شود.
ضرورت ایجاد بانك گردشگری با مدیریت منابع مالی در تنگناها
مدیر كل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد پیشنهاد كرد: وزارت میراث و گردشگری باید از حالت انفعال بیرون رود و چند مورد را باتوجه به درك عینی فاجعه كنونی پیگیری كند كه این موارد شامل طرح سازمان دهی تعطیلات كشور، تعطیلات تابستانه و زمستانه و كم كردن تعطیلی نوروز است چونكه هجوم مردم در این تعطیلات، هم كیفیت تعطیلات و هم كیفیت خدمات را كاهش داده و همین طور با ترافیك كاذب، جان مردم را به خطر انداخته و محیط زیست را با مشكل جدی روبرو كرده است.
عامل خوشه گردشگری در استان یزد ایجاد بیمه گردشگری را از الزامات بعد از بحران كرونا عنوان نمود. عامل خوشه گردشگری در استان یزد ایجاد بیمه گردشگری را از دیگر موارد ضروری عنوان نمود و اظهار داشت: لزوم این مهم از آنجایی است كه فعالان این صنعت با همراهی خود و حمایت دولت و صنعت بیمه در اوقات بحرانی، حداقل درآمدی داشته و بتوانند برای روزهای پررونق آماده شوند.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد بانك گردشگری، اشاره كرد: ایجاد این بانك نه فقط در نام بلكه در عمل بانكی كه با مدیریت منابع مالی در وقت تنگناها به فكر صنعت گردشگری باشد و در دوران رونق از منافع گردشگری بهره مند شود، لازم است.
شرافت ایجاد رسانه مستقل برای مخاطب شناسی، آگاهی عمومی و تخصصی و انسجام فعالان مختلف در حوزه گردشگری را نیز تصریح كرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر باید ضمن اعلام آمادگی به ستاد مربوطه برای هر گونه كمك به حل بحران، دستورالعمل و سفارش ها صورت گیرد.



1399/01/04
15:54:30
5.0 / 5
3025
تگهای خبر: بیمه , توریست , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912