فراجا گردشگری
فاجعه در اتوبوس های بین شهری

رانندگانی كه می خواهند كرونا بگیرند!

رانندگانی كه می خواهند كرونا بگیرند! در شرایطی که با وجود فروکش کردن آمار مبتلاشدن و نرخ مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئولان بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کنند، برخی رانندگان اتوبوس این نکات را جدی نمی گیرند و صدای مسافران را درآورده اند. بگفته مسئولان سازمان راهداری، برخورد جدی با این تخلفات در دستور کار بوده و احتمال تعلیق یکساله این شرکت وجود دارد.



به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، مدت هاست که پروتکل های گوناگون بهداشتی را برای بخش های مختلف حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی ابلاغ گردیده تا ضمن انجام فعالیت در این عرصه ها ریسک ابتلاء به ویروس کرونا به حداقل برسد اما امروز مسافران یکی از اتوبوس های مسیر بندر انزلی-تهران شاهد تخلف های مختلفی توسط راننده و شرکت حمل و نقل بودند که سبب شد صدای اعتراض آنها بلند شود اما باز هم راه به جایی نبردند.

یکی از مسافران این اتوبوس اینطور ماجرا را برای خبرنگار ایسنا تعریف کرد که از ابتدا قرار بود بلیت اتوبوس VIP بگیریم تا خیالمان بابت رعایت پروتکل ها و فاصله صندلی ها آسان تر باشد اما زمانی که بلیت را خریدیم شاهد بودیم که برای همه صندلی های این اتوبوس برای انتخاب و خرید بلیت باز است و نهایتا در بدو ورود متوجه شدیم که این اتوبوس از ۲۵ نفر ظرفیت ۲۳ نفر مسافر را سوار کرده است و هیچ بسته بهداشتی به مردم نداد.

وی اضافه کرد: اعتراض خودرا به راننده و دستیارش اعلام کردیم تا ترتیب اثر داده شود اما راننده اعلام نمود که وقتی شرکت های تعاونی هزینه ای بابت خرید این بسته ‎ها نمی دهند ما هم پولی برای اجرای این پروتکل نداریم و مسافران خودشان باید ماسک بزنند. نهایتا یکی از مسافران به ترمینال برگشت تا برای همه ماسک بگیرد و از این طریق به آن هایی که ماسک نداشتند، ماسک را تحویل دادند.

این مسافر افزود: مسئله دیگری که سبب اعتراض مسافران شد این بود که بعضی از مسافران مساک نزده بودند و راننده و دیگر همکارانش هم که در ابتدای مسیر ماسک داشتند بعد از حرکت اتوبوس و در میانه راه ماسک شان را برداشتند و هر قدر مسافران اعتراض کردند توجهی به این مسئله نداشتند و همیشه در طول راه با تلفن صحبت می کرد و جان مسافران را به خطر می انداخت.

این موضوع را با داریوش باقر جوان - مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- در بین گذاشتیم که در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: مسلما با این تخلفات برخورد جدی خواهد شد و از آنجائیکه همین شرکت یکبار دیگر مورد اعتراض مسافران قرار گرفته و هشدارهای لازم را دریافت کرده است، پرونده آنرا صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تعارفی با شرکت های حمل و نقل نداریم و به صورت ویژه این تخلفات را پیگیری کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. در همین راست ممکنست حتی این شرکت حمل و نقل با تعلیق یکساله فعالیت مواجه شود چونکه سلامت مردم شوخی بردار نیست.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همه شرکت های حمل و نقل جاده ای که مسافر را جا به جا می کنند وظیفه دارند در اتوبوس و مینی بوس تنها صندلی هایی را بفروشند که کنار پنجره قرار دارد و اگر فاصله گذاری و دیگر پروتکل های بهداشتی مانند بسته های بهداشتی را رعایت نکنند، اساسا با آنها برخورد می نماییم.

باقرجوان با اشاره به اینکه به همه شرکت های حمل و نقل اعلام کردیم که خودشان موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک هستند و باید تذکرات جدی را به مسافرانی که این مسائل را رعایت نمی کنند بدهند و حتی مسافران متخلف را پیاده کنند، اظهار داشت: همه سایت های فروش بلیت هم باید بدانند که تنها حق فروش صندلی های مذکور را دارند و خیلی از آنها این پروتکل را رعایت می کنند. مردم نیز به محض مشاهده کردن تخلفات این چنینی سازمان راهداری را بوسیله سامانه ۱۴۱ در بین بگذارند تا به سرعت مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.




1399/10/19
23:13:42
0.0 / 5
1109
تگهای خبر: سایت , مسافر , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912