فراجا گردشگری
در نشست هم اندیشی سازمان جهانی گردشگری در مالدیو؛

استراتژی های گردشگری ایران در زمینه گردشگری داخلی تشریح شد

استراتژی های گردشگری ایران در زمینه گردشگری داخلی تشریح شد فراجا: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی سیاست ها و استراتژی های جمهوری اسلامی ایران را در نشست هم اندیشی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که در کشور مالدیو درحال برگزاری است، تشریح نمود.



به گزارش فراجا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با حضور در پانزدهمین برنامه آموزش اجرائی سیاست ها و استراتژی های گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که با موضوع گردشگری داخلی بعنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بین المللی از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه جاری معادل ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو درحال برگزاری است، سیاست ها و استراتژی های ایران را خصوصاً در روزهای کرونا و پساکرونا تشریح نمود.
در این جلسه که با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور همچون ژاپن، چین، هنگ کنگ، پاکستان، اندونزی، هند، ایران و همین طور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه و چندین تن از مدیران ارشد سازمان جهانی گردشگری درحال برگزاری است، معاون گردشگری ضمن تشریح ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری ایران، به محدودیت های به وجود آمده بواسطه پاندمی کرونا در زمینه گردشگری داخلی اشاره نمود.
او ضمن بیان چالش های پیش روی توسعه گردشگری ایران، اقداماتی که در زمان پاندمی کرونا برای کاهش اثرات منفی آنرا بر گردشگری داخلی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران اتخاذ شده است، تشریح نمود.
وی اظهار داشت: با توجه به این که شرایط پاندمی کرونا به شکلی بود که مرزهای ورودی کشور بسته شد و سفرهای داخلی نیز طبق دستورالعمل های بهداشتی با محدودیت های فراوانی مواجه گردید، فعالان گردشگری کشور لطمه های زیادی دیدند که اقداماتی برای پشتیبانی از آنها و جلوگیری از تعطیلی این مراکز در نظر گرفته شد و این حمایت ها تا زمان از میان رفتن بیماری ادامه خواهد داشت.
شالبافیان اضافه کرد: با توجه به این که در این شرایط امکان صدور مجوز سفر گسترده به مقاصد گردشگری را نداریم، طی این چند سال، رویکرد توسعه و متنوع سازی محصولات گردشگری را اتخاذ کردیم که حاصل آنرا می توان صدور مجوز گردشگری کشاورزی دانست و سایر محصولات گردشگری نیز مطابق با ظرفیت های گردشگری کشور درحال شناسایی و برنامه ریزی هستند تا به سمت توسعه گردشگری تخصصی و خانواده محور پیش برویم.
معاون گردشگری کشور ضمن اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون عموم مردم ایران و همچون فعالان شاغل در زمینه گردشگری داخلی کشور، از چشم انداز رو به رشد گردشگری داخلی طی چند ماه آتی و رونق مجدد آن آگاهی داد و اضافه کرد: درحال آماده سازی زیرساخت ها و روساخت های لازم برای شروع مجدد رونق گردشگری داخلی همچون برای رویدادهای ملی و بین المللی شامل عید نوروز و سایر جشنواره های موضوعی هستیم.
او اظهار داشت: در این چند سال از ظرفیت نیروهای متخصص و علمی برای تهیه اسناد فرادست و مطالعاتی استفاده کردیم و سند استراتژیک توسعه گردشگری، استراتژی ملی صادرات گردشگری و برند ملی گردشگری ایران را تهیه کرده ایم.
شالبافیان اشاره کرد: خیلی از دوره های آموزشی و توانمندسازی حوزه گردشگری را نیز در فضای مجازی توسعه داده و برای علاقه مندان اجرا کردیم.
معاون گردشگری ضمن اشاره به تهیه دستورالعمل سفر هوشمند و ایمن، از تهیه طرح های تبلیغاتی همچون ویدیوکلیپ و موشن گرافیک برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران و تمرکز بر تورهای سازمان دهی شده بجای سفرهای انفرادی و طولانی مدت، تمرکز بر تفریحات در مناطق باز از قبیل مزارع گردشگری و طبیعت گردی آگاهی داد.
شالبافیان در آخر ضمن خرسندی از تشکیل این جلسه، نسبت به اشتراک گذاری تجربیات و اقدامات سایر کشورها در برخورد با پاندمی کرونا و رونق مجدد گردشگری داخلی ابراز امیدواری کرد.
نمایندگان سایر کشورها نیز در روز نخست، سیاست ها و اقدامات در رابطه با گردشگری خودرا برای حضار تشریح کردند.


منبع:

1400/07/15
13:29:30
0.0 / 5
477
تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , جاذبه , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912