فراجا گردشگری
معاون گردشگری مطرح كرد؛

پیوست اقدامات اجرایی خرد به فرایند توسعه بازار گردشگری چین

پیوست اقدامات اجرایی خرد به فرایند توسعه بازار گردشگری چین معاون گردشگری اظهار داشت: علاوه بر صدمه شناسی جذب گردشگران ورودی از چین، نیاز است با تعریف اقدامات خُرد اجرایی، بستر ورود گردشگران چینی را فراهم نماییم.


به گزارش فراجا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی اصغر شالبافیان در نشست تدوین برنامه همکاریهای گردشگری ایران و چین که با حضور فعالین بخش خصوصی و نهادهای فرابخشی در رابطه با این مورد در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد؛ اظهار داشت: تابحال اقداماتی به منظور شناخت بازار گردشگری چین صورت گرفته است؛ اما نیاز امروز این است که در گام نخست ضمن صدمه شناسی و برنامه ریزی کلان، اقدامات اجرایی خرد را متناظر با آن طراحی و در دستور اجرا قرار دهیم. وی با اشاره به اینکه استفاده از پژوهش های بین المللی صورت گرفته می تواند در موفقیت توسعه روابط گردشگری ایران و چین مؤثر واقع شود؛ اضافه کرد: تابحال در تحقیقات داخلی صورت گرفته خیلی از زوایای در ارتباط با بازار چین شامل رفتارشناسی گردشگران چینی، علایق، سلایق، امکانات و الزامات مورد نیاز میزبانی از آنها، احصا شده است که این بستر اطلاعاتی می تواند در کنار پژوهش های بین المللی صورت گرفته در شفاف شدن نقشه راه پیش رو مؤثر واقع شود. شالبافیان ضمن اشاره به شرایط حاکم از انتشار ویروس کرونا بر کشورهای هدف گردشگری کشور؛ خاطرنشان کرد: باآنکه طبق پیشبینی های صورت گرفته رونق گردشگری چین به طول خواهد انجامید؛ اما نیاز است با تجمیع داده های موجود و فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز، تهیه محتوا به منظور عملیاتی شدن تقویت ارتباط مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد. معاون گردشگری با تکیه بر این که نظام اجرایی توسعه ارتباط گردشگری میان ایران و چین باید بر پایه ظرفیت های کشور تعریف شود؛ خاطرنشان کرد: باوجود این که ارتقای ظرفیت های موجود می بایست در اولویت قرار گیرد؛ اما نیاز است بر اساس امکانات موجود و با واقع بینی به بازار چین توجه گردد. شالبافیان در ادامه از طریق اندازی میز توسعه گردشگری چین در معاونت گردشگری اطلاع داد و اضافه کرد: با همسو کردن همه بخش های مرتبط همچون ادارات کل معاونت گردشگری و سایر بخش های مرتبط وزارت و بخش خصوصی و هم تعریف مطالعات کاربردی، تمرکز واحد بر احصای برنامه های اجرایی رونق گردشگری ایران و چین صورت خواهد گرفت. او با تصریح کرد: در پیشبرد برنامه های مذکور، اقدامات چه در بخش دولتی و چه خصوصی به صورت انفرادی پاسخگو نخواهد بود و نیاز است در ساختار ماتریسی و در همگرایی و تعامل فرابخشی، به منظور جذب ظرفیت های بازار گردشگری چین مؤثر عمل کرد.

1400/08/15
11:49:24
0.0 / 5
453
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912