فراجا گردشگری
مهر از سایت های گردشگری غیرفعال گزارش می دهد

رونمایی های چندباره از یك طرح شكست خورده گردشگری

رونمایی های چندباره از یك طرح شكست خورده گردشگری فراجا: سایت های گردشگری طرح های شكست خورده ای هستند كه هر سال هم به بهانه نمایشگاه بین المللی گردشگری توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی شده و سپس چند ماه از دور فعالیت خارج می شوند.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، هر سال در آستانه روز جهانی گردشگری در مهر ماه و یا همزمان با نمایشگاه بین المللی گردشگری در بهمن ماه كه می شود، سازمان میراث فرهنگی برای نشان دادن فعالیت های زیاد معاونت گردشگری مبادرت به رونمایی از یك كالای تبلیغاتی در حوزه گردشگری می كند. این كالا اپلیكیشن، سایت و یا كتاب است.
اگر تا كنون یازده دوره از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار شده است در بیشتر این دوره ها سایت ها و كتابهای زیادی باز در حاشیه آن معرفی شده اند. سایت هایی كه سپس چند ماه از رونمایی كاربرد خودرا از دست داده اند و دوباره با شكل و شمایل جدید در سال آینده رونمایی می شوند. معاونان گردشگری كشور باز هر سال این اتفاق را بعنوان اتفاق جدید در نمایشگاه گردشگری اعلام می كنند.
امسال هم دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری اعلام نمود كه مقرر است بهمن ماه در دوازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران دوباره از سایت ویزیت ایران رونمایی شود. تكمیل این سایت جامع گردشگری را به كانون جهانگردی و اتومبیلرانی زیر مجموعه این سازمان سپرده اند تا آنرا به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار كاربران قرار دهد.
سال گذشته باز این سایت با نام پورتال جامع گردشگری ایران در آستانه عید نوروز توسط علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی و اعلام گردید كه از آن ۶ میلیون نفر بازدید كرده اند وقتی این سایت رونمایی گردید تازه آن موقع ایرادات اساسی آن باز به رخ مخاطبان كشیده شد مانند اینكه نوشته شده بود برج آزادی تهران در لیست میراث جهانی قرار گرفته است و یا اطلاعات تاریخی و مكانی و گردشگری فاحشی در آن وجود داشت مانند جانمایی آثار تاریخی شیراز در تهران و یا نمایش اطلاعات تاریخی درباره یك اثر برای اثری دیگر.
غیر از این دوباره در نمایشگاه بین المللی گردشگری یك مراسم رونمایی دیگری برای این سایت گرفتند و نامش را پورتال جامع گردشگری گذاشتند و در این باره باز مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره كرد: «پورتال جامع گردشگری كشور با هدف معرفی تمام داشته ها و ظرفیت ها طراحی شده است، در این سامانه تمام مقاصد گردشگری كشور، اقامتگاه های بوم گردی، جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، هتل ها، مجتمع های بین راهی، موزه ها و رویدادهای گردشگری كشور معرفی شده است.» او اضافه كرد: «این پورتال منبع همه داشته ها و جاذبه های گردشگری كشور است و مردم می توانند با بازگشت به این سایت مقاصد گردشگری خودرا انتخاب كنند، ما در تمام كشور مقاصد و مناظر گردشگری بسیار زیبایی داریم كه به سبب معرفی نشدن، این ظرفیت ها ناشناخته مانده است، تمام ۳۱ استان برای ایام نوروز برنامه های متنوعی دارند كه امیدواریم با برگزاری این برنامه ها شاهد نوروزی پرنشاط و شاد در كشور باشیم.»
این سایت در واقع همان سایتی بود كه قبل از این در دوره زهرا احمدی پور رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی رونمایی شده بود و هزینه زیادی باز برای تكمیل آن شد اما گویا با تغییر افرادی كه برای این سایت تولید محتوا می كردند دسترسی به محتواهای قبل ناممكن بود بدین سان دوباره از اول مبادرت به تولید محتوا برای این سایت شد. اما تنها سایت ویزیت ایران نبود كه بارها رونمایی شده و میگردد. بلكه پیش از این سایت جامع گردشگری باز با همین ادمین رونمایی شده بود در واقع وقتی آدرس آن سایت یعنی همان توریسم ایران زده می شود؛ ویزیت ایران در صفحات اینترنتی بالا می آید. سایت توریسم ایران هم در بهمن سال ۹۳ یك دفعه رونمایی شده بود! سایت ایران پلنر هم سایت دیگری بود كه با همراهی یكی از شبكه های مخابراتی در خرداد ماه سال ۹۶ رونمایی گردید حالا در درسترس نیست. قرار بود این سایت هم سامانه جامع گردشگری كشور باشد.
در بهمن سال ۹۵ هم در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته دفترچه راهنمای سفر به ایران رونمایی گردید این دفترچه هم قرار بود اطلاعات جامعی را به گردشگران بدهد اما كسی از سرنوشت این كتابچه ها خبر ندارد و اگر كسی حالا آنرا از سازمان میراث فرهنگی طلب كند آنها چنین كتابی را در اختیار ندارند. دفترچه راهنمای سفر به ایران در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته رونمایی گردید.
برای این رونمایی های چند باره افراد مختلفی باز دعوت شده اند مانند اسحاق جهانگیری و یا طالب ریفاعی دبیركل سازمان جهانی گردشگری. هر سال درباره این سایت ها باز گفته میگردد كه مقرر است این دفعه سایت جامع اطلاع رسانی در حوزه گردشگری داشته باشیم اما هر سال دریغ از پارسال! تنها آنچه كه می ماند هزینه هایی است كه بابت این رونمایی ها و سایت ها و كتابها میگردد و عده ای مدتی مشغول به كار می شوند. همین!

1397/10/23
13:59:09
5.0 / 5
4251
تگهای خبر: اقامت , تبلیغات , توریسم , جاذبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912