فراجا گردشگری
معاونت گردشگری مطرح كرد:

خنثی كردن پروژه ایران هراسی با همكاری رایزنان فرهنگی

خنثی كردن پروژه ایران هراسی با همكاری رایزنان فرهنگی به گزارش فراجا معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در كشور هند، اظهار داشت: همكاری رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با معاونت گردشگری، مناسب ترین راهكار برای خنثی كردن پروژه ایران هراسی است.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در دیدار با محمدعلی ربانی ـ رایزن جدید فرهنگی ایران در هند ـ اظهار نمود: با بهره مندی از اشتراكات فرهنگی گوناگون میان دو كشور بر اساس دیپلماسی فرهنگی می توان با شناساندن ظرفیت های موجود در چارچوب هفته های فرهنگی، زمینه آشنایی بیشتر مردم دو كشور و ایجاد زمینه توسعه گردشگری را فراهم آورد.
وی با اشاره به این كه بخش عمده ای از جمعیت یك میلیارد و سیصد هزار نفری كشور هند مسلمان و ۳۰ میلیون نفر آنها شیعه اثنی عشری هستند، اضافه كرد: این كشور بازار هدف بسیار خوبی برای ایران در بین مدت به شمار می آید و معاونت گردشگری این امكان را دارد تا با برنامه ریزی و دعوت از اصحاب رسانه و فعالان تخصصی صنعت گردشگری هند، زمینه آشنایی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران را فراهم آورد تا با انتقال اطلاعات بوسیله افراد موثر در این كشور هدف، زمینه ساز ترغیب عمومی برای سفر به كشور شویم.
تیموری با اشاره به تفاهم نامه فرهنگی این وزارتخانه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به تبع آن ایجاد زمینه مساعد برای همكاری با رایزنان فرهنگی در سال گذشته، تصریح كرد: همكاری برای تصویرسازی مثبت از ایران در بین اتباع كشورهای خارجی با بهره گیری از ظرفیت ایرانی های مقیم خارج از كشور، همكاری در شناسایی و معرفی تورگردان ها، خبرنگاران و فیلم سازان حرفه ای و پرنفوذ سایر كشورها با هدف برگزاری تورهای آشناسازی، تعامل به منظور برگزاری هفته فرهنگی خصوصاً در كشورهای اولویت دار بازار هدف ایران با محوریت محصولات گردشگری ایران همچون اكوتوریسم، سلامت، تاریخی، فرهنگی، هنری و...، همكاری فعال رایزنان فرهنگی در برگزاری بسترهای مساعد معرفی ظرفیت های گردشگری كشور و شناسایی و معرفی شهرهای مناسب برای برگزاری رویدادهای مربوطه، در دستور كار قرار دارد و می توان به استناد این سند، سنگ بنای همكاریهای آتی گذاشته شود.
معاون گردشگری با اشاره به تغییر دیدگاه گردشگران ورودی به كشور پیش از ورود و هنگام خروج كه در تضاد با تبلیغات و سیاه نمایی های رسانه ای قرار می گیرد، اظهار نمود: آنچه گردشگران از كشورمان به یادگار می برند روحیه میهمان نوازی هموطنان است. بدین جهت نیاز است در معرفی چهره واقعی ایران در كشور هند بعنوان كشور هدف، برنامه ریزی شود.
وی تصریح كرد: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۸، به ازای ورود هر توریست به منطقه جنوب آسیا ۱۴۹۰ دلار درآمد برای كشور میزبان حاصل می شود، چنانچه این رقم را در مقایسه با هزینه استخراج هر بشكه نفت خام در نظر بگیریم، اهتمام ملی برای بهره مندی از بسترهای مساعد برای جذب بیشتر از پیش گردشگران و رونق بازارهای هدف ضرورتی دو چندان پیدا می كند.
تیموری سپس از رایزن فرهنگی ایران در هند درخواست كرد: با ارسال گزارشی درباره خاصیت های مخاطب شناسی، سلایق و روحیات گردشگران هندی، معاونت گردشگری را در برداشتن گام های موفقیت آمیز یاری كند.




منبع:

1398/07/13
22:09:03
5.0 / 5
4079
تگهای خبر: بازار , تبلیغات , توریست , توریسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912