گزارش مهر از یك تناقض آشكار
مردم را با تخفیف های وسوسه انگیز بلیت از سفر منع می كنند!
به گزارش فراجا مسؤلان مدام مردم را شماتت می كنند كه چرا در ایام كرونایی به جای قرنطینه شدن در خانه به سفر می روند، از آن طرف شركت های حمل و نقل تخفیفهای وسوسه انگیزی به مردم برای خرید بلیت می دهند.
به گزارش فراجا به نقل از مهر، وزارت بهداشت بعنوان ستاد مبارزه با كرونا روزی نیست كه در اعلامیه ها، پیام های و یا مصاحبه ها مردم را از سفر كردن و یا دید و بازدید عید منع نكنند. روزی نیست كه هیچیك از مسؤلان و هنرمندان و… به مردم اعلام نكنند كه چرا با وجود هشدارها به سفر می روید. كم و بیشتر از استان های كشور خبر می رسد كه مردم هنوز بحث مبارزه با ویروس را جدی نگرفته اند و به سفر می روند. اما چرا؟ چرا مردم در خانه های خود نمی مانند و اتفاقاً با وجود آگاهی از وجود ویروس باز هم به سفر می روند. چه امكاناتی در اختیار آنها گذاشته شده تا آنها تشویق به خانه ماندن شوند؟ آیا تنها درباره ویروس صحبت كردن و اعلام آمار تلفات ناشی از ابتلاء به این ویروس و اخطار درباره آن كافی است؟ آیا صدا و سیما توانسته برنامه های سرگرم كننده ای داشته باشد تا آنطور كه رئیس جمهور گفت بتواند مردم را از خیابان ها به خانه ها بكشاند؟ آیا جز این است كه الان برنامه های تلویزیونی و مجموعه ها از انبار خاك خورده صدا و سیما بیرون كشیده شده و برای چند دهمین بار بازپخش می شوند؟ آیا برنامه های دیگر تلویزیونی مانند دورهمی بدون حضور تماشاگر برگزار می گردد تا مردم ببینند كه در چنین برنامه هایی هم تماشاگر وجود ندارد و یا اینكه از تصاویر آرشیوی استفاده می شود و اتفاقاً آنرا هنگام پخش برنامه اعلام می كنند؟ چرا در برنامه های نوروزی نشان داده می شود كه چهار تا ۵ نفر میهمان به برنامه دعوت شده است؟ آیا این سیاست اخطار و تشویقی صدا و سیما برای مردم است؟! برنامه های تشویقی دیگر وزارت خانه ها برای در خانه ماندن مردم چه بوده است؟ وزارت میراث فرهنگی چقدر توانسته نیاز روانی مردم را برای سفر تأمین كند؟ جز این است كه آخرین وزارتخانه ای بود كه اعلام نمود مراكز گردشگری و موزه ای تعطیل است؟ از سوی دیگر چرا سایت های مربوط به حوزه گردشگری و حمل و نقل تخفیف های وسوسه انگیزی به مردم برای انجام سفر می دهند؟ الان رفتن به سایت قطارها نشان داده است كه چندین گزینه برای سفر به جایی مانند شهر مشهد وجود دارد كه تخفیف های مناسب و حتی بسیار خوبی در نظر گرفته اند.
بعنوان مثال برای سفر به شهر شیراز دو گزینه وجود دارد كه قیمت آن با ۳۰ درصد تخفیف عرضه شده است. قیمتی كه هیچ زمان دیگری نمی شد با این تخفیف آنرا تهیه كرد! یا اینكه برای سفر به یزد می توان از پایانه جنوب با اتوبوس وی آی پی و پرداخت مبلغ ۶۳ هزار تومان به جای ۸۵ هزار تومان سفر كرد یعنی با ۲۵ درصد تخفیف در خرید. این تخفیف ها هنوز هم در سایت های فروش آنلاین بلیت پروازها مشاهده می شود اقدامی كه اگر كسی خانواده ای هم در استان مقصد داشته باشد به راحتی می توان بدون توجه به هشدارها سفر كند. آیا علیرغم این تخفیف ها و تشویق ها می توان به مردم گفت چرا سفر می كنید؟ شاید متولیان نتوانند از سفرهای شخصی مردم در جاده ها جلوگیری نمایند اما تغییر سیاست در فروش بلیت های خویش را چطور؟
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب