فراجا گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

تخصیص ۳۸ هزارمیلیارد ریال به گردشگری را پیگیریم

تخصیص ۳۸ هزارمیلیارد ریال به گردشگری را پیگیریم به گزارش فراجا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: همان گونه كه رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری به رهبران جهان درمورد به خطر افتادن ۵۰میلیون شغل به دنبال انتشار كرونا اخطار داده و بر ضرورت چاره اندیشی فوری تاكید كرده است، پیگیر تخصیص ۳۸ هزارمیلیارد ریال برای جبران خسارت زیرساخت های گردشگری ایران هستیم.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر مونسان خاطرنشان كرد: صنعت توریسم با بخش های مختلف اقتصاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تعامل قرار دارد و با داشتن اثرات عمیق و متقابل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بخش های مهم و حیاتی هر كشور به حساب می آید. شیوع كرونا در ایران و جهان باعث شد تا این صنعت بیشترین صدمه را نسبت به سایر صنایع ببیند.
او اضافه كرد: آمارهای شورای جهانی سفر و گردشگری نشان دهنده این است كه گردشگری ۱۰.۴ درصد رشد ناخالص ملی در جهان را در برگرفته و ۳۲۰ میلیون نفر شغل بوجود می آورد و مسؤول ایجاد یك از هر پنج شغل جدید است و برای هشت سال متوالی، در رشد اقتصادی جهانی گوی سبقت را از سایرین ربوده است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: سازمان جهانی گردشگری هم چندی قبل با انتشار گزارشی پیش بینی نمود این صنعت براثر بحران شیوع كرونا می تواند با كاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سفر در سال ۲۰۲۰ و بازگشت آمار سفر به هفت سال پیش، مواجه شود. این سازمان زیان ویروس كرونا را به صنعت توریسم فعلاً ۲۹۰ تا ۴۴۰ میلیارد دلار برآورد كرده است.
مونسان اظهار داشت: با عنایت به این كه سال ۹۹ از جانب مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام گذاری شده است، صنعت توریسم باید هر چه زودتر بعد از مهار شیوع كرونا فعال شود تا شغل هایی كه صدمه دیده اند با كمك دولت بتوانند بخشی از خسارت های خویش را جبران كنند و شاهد رونق باردیگر و اشتغال زایی بیشتر در این صنعت باشیم.
به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، هیات دولت مصوبه كرده كه برای كمك به بخش های متاثر از كرونا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود كه ۷۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ از راه سیستم بانكی در چارچوب تسهیلات ارزان به كسب وكارها داده می شود، درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنایت به ارزیابی خسارت ها، اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریال تهسیلات به صنعت توریسم برای كاهش زیان های ناشی از ویروس كرونا است كه طبق نظر وزارت اقتصاد و مصوبه هیات دولت، فعالان اقتصادی این تسهیلات را با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره بازپرداخت دو ساله دریافت می كنند. این درحالی است كه رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در نامه ای سرگشاده به رهبران جهان، دولت ها و حكومت ها، پیشنهاد كرده برای حفظ درآمد مالی در شرایط سخت اقتصادی میلیون ها شاغل در این صنعت، وام های فوری و نامحدود بدون بهره درنظر بگیرند و «تمام مالیات های دولتی، بدهی ها و معوقات مالی باید از روی بخش گردشگری بلافاصله و حداقل تا دوازده ماه آینده برداشته شود.
این شورا از شركت های گردشگری هم خواسته، تلاش خود برای حفظ نیروی انسانی به كار بگیرند تا با كمك یكدیگر و این تدابیر، گردشگری را كه در ورطه نابودی قرار گرفته است نجات دهند.
شورای جهانی سفر و گردشگری باور دارد این حمایت ها در كنار جبران خسران سرمایه می تواند حیات میلیون ها انسان كه وابسته به صنعت سفر و گردشگری هستند را نجات دهد تا بتوانند امرار معاش كنند و رفاه نسبی در هفته ها و ماه های پر فراز و نشیب پیش رو داشته باشند.




منبع:

1399/01/24
14:57:55
5.0 / 5
2685
تگهای خبر: توریسم , سفر , صنایع دستی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912