فراجا گردشگری
مدیركل میراث فرهنگی مازندران مطرح كرد:

اتصالی برق دلیل بروز حریق در ساختمان پایگاه جهانی باغ عباس آباد

اتصالی برق دلیل بروز حریق در ساختمان پایگاه جهانی باغ عباس آباد فراجا: مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلان اینکه آتش سوزی صدمه ای به بخش تاریخی و گونه های گیاهی پایگاه ثبت جهانی شده عباس آباد نزد، اتصالی برق را دلیل بروز حریق عنوان نمود.


به گزارش فراجا به نقل از مهر، سیف اله فرزانه ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلان اینکه آتش سوزی به قسمتی از ساختمان کارگاهی پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد لطمه رسانده است، اضافه کرد: در آتش سوزی یکشنبه شب صدمه ای به قسمت های تاریخی واصلی پایگاه جهانی باغ عباس آباد بهشهر وارد نشده است. وی اظهار داشت: آتش سوزی در حدود ساعت ۲۲ آغاز شد و باهمت و همراهی نیروی آتش نشانی، نیروهای یگان حفاظت و همین طور کارکنان پایگاه در ساعت ۱: ۳۰ دقیقه بامداد، آتش بطور کامل مهار گشت. فرزانه با اشاره به اهمیت این پایگاه تاریخی و ثبت آن در لیست میراث جهانی یونسکو اظهار داشت: خوشبختانه هیچ صدمه ای به قسمت های تاریخی و همین طور گونه های گیاهی بااهمیت در این مجموعه، وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار داشت: در این حادثه بیشترین لطمه بنا در قسمت سقف آن گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان یک سازه موقت بوده و برای انجام امور اداری و نگهبانی تولید شده است اظهار داشت: تنها قسمتی از سقف نمایشگاه جنبی پایگاه تخریب و به دو ویترین لطمه وارد شد که اشیا آن پیش از حادثه، به سرعت به مکان امن انتقال داده شد.

فرزانه اظهار داشت: برمبنای نظر سازمان آتش نشانی بهشهر علت حادثه اتصال سیم های برق در قسمت سقف گزارش شده است.


منبع:

1399/09/18
18:02:55
5.0 / 5
697
تگهای خبر: حفاظ , شهر , صنایع دستی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912