فراجا گردشگری

بیش از 25 هزار شیء تاریخی خوزستان در صف ساماندهی

بیش از 25 هزار شیء تاریخی خوزستان در صف ساماندهی فراجا: فراجا: خوزستان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از برنامه ریزی برای مرمت و سامان دهی بیش از 25 هزار شیء قدیمی ظرف شش ماه آتی آگاهی داد.



با اختصاص اعتبار لازم بوسیله برون سپاری و نظارت فنی تخصصی کارشناسان عتیقه شناس و مرمتگران عالی و خبره و نیز امنای اموال فرهنگی تاریخی استان، امسال بیش از ۲۵ هزار قطعه از اشیای تاریخی استان ساماندهی و ۴۰۰ شی تاریخی باارزش و ۱۰ تدفین تابوتی و خمره ای حاصل از جستجوهای دیرینه شناسی سطح استان مرمت خواهند شد.

به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، این مهم با برنامه ریزی منسجم، هدفمند و با نیازسنجی و الویت بندی انجام پذیرفت و از شروع سال ۱۳۹۰ تا حالا تعداد ۲۷ هزار و ۳۶۱ قطعه از اشیای تاریخی استان ساماندهی اطلاعاتی شده اند و در سامانه جام (سامانه جامع اموال فرهنگی تاریخ کشور) به عنوان اموال به ثبت رسیده اند که از این تعداد نیمی از اموال در سه سال قبل و بقیه آن طی سالیان قبل از آن ساماندهی شده بودند.

با توجه به برنامه ریزی انجام شده و تامین و اختصاص بودجه با جهش صددرصدی ظرف شش ماه آتی بیش از ۲۵ هزار قطعه از اموال تاریخی خوزستان در شهرهای اهواز، هفت تپه، شوش، بهبهان و مسجدسلیمان ساماندهی اطلاعاتی و فیزیکی خواهند شد، ضمن اینکه طی همین ایام ۴۰۰ قطعه شیء باارزش تاریخی و ۱۰ تدفین تابوتی نیز مرمت و حفاظت خواهند شد.

همه مراحل مورد اشاره توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با نظارت عالی اداره کل موزه های کشور اجرا خواهد شد.

این اداره کل همین طور از انعقاد ۲ قرارداد برای بهینه سازی و تجهیز ۲ مخزن اموال فرهنگی و تاریخی در شهرهای اهواز و بهبهان در آینده ای نزدیک امسال آگاهی داد.





منبع:

1403/03/20
10:04:55
0.0 / 5
191
تگهای خبر: حفاظ , دیرینه شناسی , شهر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912