فراجا گردشگری
در جلسه علنی امروز؛

طرح تشكیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تصویب گردید

طرح تشكیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تصویب گردید فراجا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تشكیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تصویب كردند.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی طرح یك فوریتی تشكیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور كار قرار گرفت و بعد از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق، ماده واحده این طرح به تصویب رسید.
در صورت تأئید نهایی این طرح و بر مبنای ماده واحده آن «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با كلیه اختیارات و وظایفی كه به باعث قوانین و مقررات دارد، با رعایت بند «د» ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات كشوری مصوب هشتم مهرماه ۱۳۸۶ و بند «الف» ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه مصوب ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ و بدون توسعه تشكیلات و افزایش نیروی انسانی، به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می گردد و بار مالی ناشی از تغییر عنوان، از محل منابع داخلی و صرفه جویی تأمین خواهد شد».
بر اساس تبصره یك این طرح، كلیه امكانات، اموال و نیروی انسانی سازمان مورد اشاره در اختیار وزارتخانه جدید قرار می گیرد؛ همینطور بر مبنای تبصره ۲، شرح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل سازمان میراث فرهنگی خواهد بود و دولت موظف است تغییرات در شرح وظایف وزارتخانه جدید را حداكثر ظرف مدت یك سال برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
تبصره ۳ این طرح هم تاكید می كند كه هرگونه افزایش نیروی انسانی، امكانات و بار مالی برای وزارتخانه مبحث این ماده در طول اجرای برنامه ششم توسعه ممنوع می باشد.
ماده واحده این طرح كه كلیات آن در جلسات قبلی مجلس به تصویب رسیده بود، با ۱۳۷ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و یك رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.
نمایندگان موافق این طرح، تشكیل وزارت میراث فرهنگی را سبب چابك تر شدن این سازمان و پاسخگو شدن آن نسبت به مجلس می دانستند و مخالفان هم تشكیل وزارتخانه جدید را مسئله غیراولویت دار و هم مغایر اهداف برنامه های پنجم و ششم توسعه در خصوص كاهش حجم دولت و تعداد وزارتخانه ها عنوان كردند.

1397/05/11
17:22:40
5.0 / 5
4331
تگهای خبر: سازمان میراث فرهنگی , صنایع دستی , گردشگری , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912