فراجا گردشگری

میراث هند در سواحل خلیج فارس

میراث هند در سواحل خلیج فارس به گزارش فراجا نمایشگاه «از خلیج فارس تا اقیانوس هند »شامل تصاویری از معبد هندوها در بندر عباس، كاروانسرای هندوها در كرمان و... در مركز جهانی هند گشایش پیدا كرد.



به گزارش فراجا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، داریوش اكبر زاده عضو هیأت علمی پژوهشكده زبان شناسی، متون و كتیبه های پژوهشگاه در مراسم گشایش نمایشگاه عكس از خلیج فارس تا اقیانوس هند با اشاره به پیوندهای طولانی مدت و قدیمی دو ملت و دو دولت ایران و هند، این نمایشگاه را آغازی برای برگزاری نمایشگاه های مشابه در آینده نزدیك دانست.
او هم چنین بر اهمیت خلیج فارس و نقش ایرانی ها در پاسداری از این ابراه و انتقال تجارت تا شرق دور تصریح كرد و اضافه كرد: در این مسیر تجاری، نقش مهم اقیانوس هند به عنوان پلی در تجارت از گذشته تا امروز بسیار زیاد است.
اكبر زاده با اشاره به اهمیت تجارت میان ایران و هند و رفت و آمد تجار هندی به بندرهای جنوبی ایران خاطرنشان كرد: سكونت آنان در این شهرها با برپایی برخی بناهای خاص هندی در سواحل خلیج فارس همراه بوده است.
وی معبد هندوها را یادآور زندگی گروهی از هندوها در شهر بندرعباس و كاروانسرای هندوها در كرمان را نتیجه داد و ستد و تجارت میان دو كشور دانست و در ادامه به دیگر آثار هندی در سیستان و بلوچستان چون گودواره هند اشاره كرد.
شیام ساران دبیر وزارت خارجه هند در دولت قبلی آن كشور هم در این مراسم با خوشامدگویی به حاضران، ضمن تحسین این نمایشگاه به پیوندهای تاریخی و دیرین دو كشور اشاره و ابراز امیدواری كرد تا این گونه رخدادهای فرهنگی میان دو كشور بیشتر برگزار گردد.
نمایشگاه عكس از خلیج فارس تا اقیانوس هند به پیشنهاد داریوش اكبر زاده عضو هیأت علمی پژوهشكده زبان شناسی، متون و كتیبه های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مدت دو هفته در مركز جهانی هند گشایش یافته است.
این نمایشگاه به میراث هند در سواحل خلیج فارس می پردازد و عكس اثاری چون معبد هندوها در بندرعباس، كاروانسرای هندوها در كرمان، گودواره سینگ در زاهدان و... از تصاویر به نمایش در آمده درآن است.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه شیام ساران دبیر وزارت خارجه هند در دولت قبلی آن كشور، رییس شورای توسعه هند و دهگاهی رایزن جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
این نمایشگاه همینطور قرار است به همت رایزنی جمهوری اسلامی ایران در مركز مطالعات ایران و هند در شهر بریلی برگزار گردد.
 

1396/09/07
22:36:07
5.0 / 5
4613
تگهای خبر: شهر , گردشگری , میراث , آثار باستانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912