فراجا گردشگری

بناهای تاریخی بهترین جاذبه برای گردشگران خارجی است

بناهای تاریخی بهترین جاذبه برای گردشگران خارجی است فراجا: یك كارشناس پیشكسوت گردشگری، اظهار داشت: حضور در بناهای تاریخی بهترین جاذبه برای گردشگران است و در حال حاضرنمونه های موفق احیاء بناهای تاریخی درنقاط مختلف كشور تبدیل به مقاصد گردشگری شده اند.



به گزارش فراجا به نقل از روابط عمومی صندوق احیای آثار تاریخی، اردشیر اروجی با اشاره به اینكه ما می توانیم به بهترین شكل از احیاء بناهای تاریخی برای جذب توریست استفاده نماییم، خاطرنشان كرد: گردشگران خارجی به دنبال بهره مندی از خصوصیت های محلی و منطقه ای كشور ها و جستجو وكشف تنوع های محیطی هستند و بنابراین بناهای تاریخی می تواند نقش بی بدیلی برای جذب توریست ایفا كنند.
وی در همین راستا، اضافه كرد: ساختن هتل های لوكس باآنكه مسئله ای لازم است ولی طیف خاصی از توریست را جذب می كند و ما اگر بخواهمی به فكر جذب توریست انبوه باشیم باید بر روی خصوصیت های اقلیمی و فرهنگی خودمان تكیه كنیم.
اروجی، تصریح كرد: یكی از مهمترین خصوصیت های فرهنگی و اقلیمی ما بناهای تاریخیمان است كه از گذشته باقی مانده است. ما اگر طبق اصول و ضوابط از آن ها بهره برداری كنیم و بتوانیم عرضه خدماتمان در این اماكن را با سبك امروزی پیوند بزنیم، شاهد موفقیت های مهمی در این عرصه خواهیم بود.
وی خاطرنشان كرد: حضور در بناهای تاریخی بهترین جاذبه برای گردشگران است و هم اكنون بناهای تاریخی درنقاط مختلف كشور تبدیل به مقاصد گردشگری شده اند كه گردشگر ها علاقه وافری به حضور در آن ها دارند.
این پژوهشگر، با تاكید بر ضرورت مراقبت های هنگام بهره برداری از ابنیه تاریخی، اضافه كرد: كیفیت عرضه خدمات، رعایت استاندارد های پذیرایی و اقامتی و كنترل قیمت های عرضه شده در این اماكن از محور های مهمی است كه می تواند زمینه ساز رشد و توسعه هر چه بیشتر بهره وری متناسب با شأن بناهای تاریخ كشور شود.
اروجی، تصریح كرد: احیاء بناهای تاریخی و فرهنگی ضمن اینكه بناهای تاریخی را به صحنه اجتماع بازمی گرداند و هزینه مرمتی و حفاظتی این بناها را را از خود آن ها بدست می آورد، بار مرمت این اماكن را هم از دوش دولت برمی دارد و می تواند بعنوان تبلیغ اثربخش برای فرهنگ و تاریخ ایرانی هم محسوب شود.

1396/09/22
01:07:00
5.0 / 5
4634
تگهای خبر: توریست , جاذبه , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912