فراجا گردشگری

توسعه مقبره الشعرا بدون توجه به جستجوهای باستان شناسی!

توسعه مقبره الشعرا بدون توجه به جستجوهای باستان شناسی! به گزارش فراجا استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از تأخیرهای مكرر در تكمیل پروژه سامان دهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرای تبریز، اظهار نمود: اتمام این پروژه، خواسته بحق مردم فرهنگ دوست استان و مطالبه جدی مدیریت ارشد استان نیز هست و مسئولان امر باید نسبت به عملكرد خود در این خصوص پاسخگو باشند.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینكه مقبره الشعرا، نماد فرهنگ و هنر تبریز و آبروی استان است، اضافه كرد: متاسفانه به علل مختلف سامان دهی این مجموعه تاریخی به تاخیر افتاده است و همین امر سبب شده است كه نتوانیم از ظرفیت فرهنگی و گردشگری آن در جهت توسعه استان استفاده نماییم.

وی با تاكید بر جدیت دستگاه های مسئول بخصوص اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری تبریز در اتمام این پروژه، اظهار نمود: همه دستگاه ها باید برای پیشبرد سامان دهی این مجموعه و اتمام عملیات عمرانی در آن همكاری كنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در اینباره اظهار داشت: متاسفانه خیلی از مسائل فنی و تخصصی كه باید در توسعه و مرمت اماكن تاریخی مورد توجه قرار گیرد، در عملیات عمرانی مقبره الشعرا مورد غفلت قرار گرفته است.

جواد رحمتی، به توسعه عجولانه و بدون توجه به جستجوهای دیرینه شناسی در این مجموعه تاریخی، اضافه كرد: زیربنای در نظر گرفته شده برای توسعه مقبره الشعرا هم متناسب با میزان اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه نبوده كه این روند سبب طولانی شدن سامان دهی آن در طول زمان شده است.

وی با اشاره به اینكه همه ساله اعتباراتی از جانب شهرداری و دولت برای تكمیل این پروژه پیشبینی می شود، افزود: تكمیل این پروژه یكی از مطالبات جدی مردم است و دستگاه های مسئول باید برای آماده سازی آن برای حضور مردم و گردشگران اهتمام جدی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تكمیل و بهره برداری كامل از پروژه مقبره الشعرا را نیازمند بیشتر از 500 میلیارد ریال اعتبار دانست و اضافه كرد: عملیات سامان دهی این مجموعه با اولویت محوطه سازی و آماده كردن آن برای بازدید گردشگران ادامه می یابد و برای اصلاح داخل بنا هم اعتباراتی مورد نیاز است كه انتظار داریم تخصیص بموقع از جانب دولت و پرداخت بموقع از جانب شهرداری، شاهد تسریع در اتمام آن باشیم.

رحمتی اضافه كرد: امسال 110 میلیارد ریال اعتبار از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 90 میلیارد ریال هم توسط شهرداری برای این پروژه در نظر گرفته شده كه در صورت تخصیص و پرداخت كامل، عملیات عمرانی برای تكمیل پروژه سرعت بیشتری می گیرد.







منبع:

1398/06/25
13:58:03
5.0 / 5
4351
تگهای خبر: باستان شناس , دیرینه شناسی , شهر , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912