فراجا گردشگری

مردم تا ۱۴ فروردین به موزه ها نروند

مردم تا ۱۴ فروردین به موزه ها نروند به گزارش فراجا مدیر اداره كل موزه ها و اموال منقول تاریخی تصریح كرد: موزه ها از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین ۹۹ به صورت كامل تعطیل هستند، فقط كارمندان موزه در ایام تعطیل غیررسمی باید در موزه حضور داشته باشند.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، به دنبال مطرح شدن برخی اظهارنظرها و شایعات در خصوص تعطیلی فقط پنج روزه موزه ها و فعال بودن فضاهای تاریخی و موزه ای زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیگر روزهای نوروز به جز تعطیلات رسمی این ایام، مدیر اداره كل موزه ها این شایعه را رد كرد.
محمدرضا كارگر - مدیر اداره كل موزه ها و اموال منقول تاریخی وفرهنگی وزارتخانه - در گفتگو با ایسنا، با بیان این كه دو نوع تعطیلی هم اكنون برای موزه ها متصور هستیم، اظهار داشت: یك تعطیلی برای موزه برای بازدیدكنندگان موزه ای داریم و یك تعطیلی برای كاركنان موزه ها.
او با بیان این كه دیگر كاركنان سازمان ها و وزارتخانه ها و اداره ها، تابع تصمیمات اداری و كاری هستند، اضافه كرد: دولت هیچ كدام از مشاغل و وزارتخانه ها را تعطیل اعلام نكرده است و طبق دستور وزیر میراث، منظور از تعطیلات رسمی در ایام ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و روزهای یكم تا چهارم، دوازدهم و سیزدهم فروردین ۱۳۹۹ برای كاركنان موزه هاست و نه فعالیت موزه ها.
وی بیان نمود: ازاین رو موزه ها برای مخاطبان موزه ای از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین ۹۹ تعطیل می باشد و در ادامه هم با عنایت به شرایط عمومی و وضعیت انتشار كرونا در كشور تصمیمات بعدی گرفته می شوند.
از سوی دیگر این تاكید مونسان برای تعطیلی موزه ها را می توان به بیانیه هایی كه در طول روزهای گذشته ابلاغ كرده، هم تعمیم داد.
او ۲۱ اسفند در اطلاعیه ای ضمن دعوت مردم برای سفر نرفتن و در خانه ماندن جهت مقابله با كرونا، از تمهیدات ویژه سفر برای هموطنان پس از فروكش كردن شیوع این بیماری اطلاع داد.
از سوی دیگر بر مبنای تصمیم گیری های معاونت میراث فرهنگی و اداره كل موزه های وزارتخانه در چهارشنبه ۲۸ اسفند، تصمیم گرفته شده است به علت تعطیل بودن فضاهای موزه ای برای علاقمندان از روز نخست فروردین ۱۱۳۹۹تا ۱۳ فروردین، هر روز یك موزه، از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سایت آپارات و به صورت آنلاین شود و در صورت استقبال مردم از این اقدام، بطور قطع این كار می تواند، تداوم پیدا كند.



1399/01/02
15:04:08
5.0 / 5
3008
تگهای خبر: آنلاین , سایت , سفر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912