فراجا گردشگری
اسوشیتدپرس گزارش كرد؛

۲۰۱۷ سال ركوردشكنی توریسم كوبا، درآمد ۳ میلیارد دلاری با گردشگری

۲۰۱۷ سال ركوردشكنی توریسم كوبا، درآمد ۳ میلیارد دلاری با گردشگری فراجا: سالی كه گذشت سالی ركوردشكن برای صنعت گردشگری كوبا بود و با حضور ۴. ۷ میلیون توریست در این كشور، بیش از ۳ میلیارد دلار وارد این جزیره شد.



به گزارش فراجا به نقل از اسوشیتدپرس، اوایل تابستان ترامپ اعلام نمود بعضی از ارفاق هایی را كه اوباما به كوبا كرده، بازمی گرداند تا پول گردشگری -به زعم وی- نتواند در چرخه نظامی گری دولتی كوبا به چرخش بیفتد.
این اتفاق هنوز نیفتاده و كسی هم كاری به كار گفته های ترامپ ندارد. موج جمعیت راهی كوبا می گردد و پولی كه توسط گردشگران وارد این جزیره می شود، بیش از همیشه در بخش دولتی و نه در تجارت های كوچك شخصی هزینه می گردد.
سال ۲۰۱۷ سالی ركوردشكن برای كوبا بود و با حضور ۴. ۷ میلیون توریست بیش از ۳ میلیارد دلار پول وارد چرخه مالی كوبا شد و شمار آمریكایی هایی كه راهی كوبا شدند به رقم ۶۱۹ هزار نفر رسید كه بیش از ۶ برابر دوران پیش از اوباما است. رقم گردشگرانی كه راهی كوبا شده اند در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش یافته، اما رستوران های خصوصی و هتل ها شاهد كاهش مشتریان خود هستند.
گفته می گردد انفجار توریسم در ماه های بعد از توافق با اوباما به وجود آمد. رشد گردشگری كوبا بعد از توافق اوباما با رائول كاسترو در دسامبر ۲۰۱۴ بتدریج خویش را نشان داد و با تولید روابط دیپلماتیك جدید بین دو كشور و رفتن به سمت عادی سازی روابط، كشتی های آمریكایی آغاز به لنگر انداختن در سواحل كوبا كردند. این افزایش تا جایی پیش رفت كه سال ۲۰۱۷ شمار گردشگران ۵۶ درصد به نسبت ۳ میلیون نفری كه سال ۲۰۱۴ راهی جزیره شده بودند، افزایش پیدا كرد.
برمبنای توافق اوباما امكان گردشگری فردی و خارج از تورهای رسمی گروهی به كوبا فراهم گردید. بدین سان صدها هزار آمریكایی به این امكان پاسخ گفتند و تعطیلات خویش را بدون نگرانی از مجازات های دولتی در كوبا سپری كردند.
اما سیاستگزاری جدید ترامپ بازگشت به تورهای رسمی دولتی بود كه به میزان زیادی بر حمل و نقل و راهنماهای دولتی كوبا متمركز است.
در نتیجه درآمدهای تجاری خصوصی مردم كوبا بسیار كمتر از قبل شده است. گرچه این قانون در ماه ژوئن تغییر نمود، اما عوارض خویش را تا ماه نوامبر عیان نكرده بود. بعد از آن توفان ایرما هم ضربه بعدی را به گردشگری این منطقه وارد كرد.
با این حال این قوانین باعث هجوم مسافران با كشتی های كروز به كوبا شده و در سال ۲۰۱۷ مسافرانی كه با كشتی های تندرو راهی كوبا شدند برابر ۵۴۱ هزار نفر بود كه در مقایسه با ۱۸۴ هزار نفر سال ۲۰۱۶ نشان دهنده تغییر چشمگیری است.
در هر حال كسب و كار كوچك مردمی كه شامل اجاره تختخواب با صبحانه در خانه های مردم است، با تغییر قوانین در دوران ترامپ كاهش یافته است.

1396/11/03
13:39:32
5.0 / 5
4463
تگهای خبر: گردشگران , گردشگری , مسافر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912