فراجا گردشگری
مدیركل میراث فرهنگی لرستان:

خسارت زلزله به بناهای تاریخی لرستان

خسارت زلزله به بناهای تاریخی لرستان به گزارش فراجا مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان جزئیات جدید خسارت زلزله به بناهای تاریخی این استان همچون قلعه فلك الافلاك را اعلام نمود.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، سید امین قاسمی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از وارد شدن خسارت به بعضی از ابنیه تاریخی لرستان به دنبال وقوع زمین لرزه اطلاع داد و تصریح کرد: به دنبال وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری ظهر چهارشنبه در استان لرستان بعضی از ابنیه تاریخی لرستان گرفتار خسارت شدند.
متأسفانه در اثر این زلزله بعضی از ترک های موجود در دیواره این بنای پرارزش که از قبل وجود داشت عمق بیشتری پیدا کرده است وی، اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه نسبتاً شدید در لرستان، بررسی های لازم برای تعیین خسارت ابنیه تاریخی لرستان صورت گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در مورد خسارت به قلعه «فلک الافلاک» خرم آباد به دنبال وقوع این زمین لرزه، تصریح کرد: متأسفانه در اثر این زلزله بعضی از ترک های موجود در دیواره این بنای پرارزش که از قبل وجود داشت عمق بیشتری پیدا کرده است.

قاسمی با اشاره به اینکه دو کنگره از برج های قلعه هم در جای خود به دنبال وقوع این زمین لرزه تخریب شده است، عنوان کرد: بعد از ارزیابی خسارت و تأمین اعتبار مرمت این بنای پرارزش در دستور کار میراث فرهنگی قرار می گیرد.
خوشبختانه این زمین لرزه خسارتی به پل های تاریخی لرستان وارد نکرده است او همینطور در مورد خسارت به خانه تاریخی «آخوند ابو» خرم آباد بر اثر این زمین لرزه، اضافه کرد: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنای تاریخی و فرهنگی هم متأسفانه بر اثر زلزله گرفتار صدمه جدی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، اضافه کرد: در شهر بروجرد هم بعضی از خانه های تاریخی گرفتار خسارت جزئی شده اند که باید هر چه سریع تر نسبت به مرمت آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
قاسمی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این زمین لرزه خسارتی به پل های تاریخی لرستان وارد نکرده است.

1399/02/20
03:35:32
5.0 / 5
2523
تگهای خبر: شهر , صنایع دستی , گردشگری , مرمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912