فراجا گردشگری

چرا نگارستان ایران را كمتر می شناسند؟

چرا نگارستان ایران را كمتر می شناسند؟ به گزارش فراجا گلستان یك فعال حوزه گردشگری در استان گلستان اعتقاد دارد هنوز برنامه ریزی منسجم و مدونی در حوزه گردشگری در استان وجود ندارد.



یک فعال حوزه گردشگری گلستان در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: گلستان به خاطر داشتن آب وهوای خوب، طبیعت زیبا، جاذبه های تاریخی و تنوع قومیتی، دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری می باشد و ازاین رو آنرا نگارستان ایران می نامند.

سپیده سپهری با اشاره به اینکه صنعت توریسم مهم ترین صنعت جهان است، خاطرنشان کرد: این صنعت رشد سریعی در توسعه اقتصادی کشورها داشته و اثرات مهم آن اشتغال زایی است. در گلستان هم می توان با عنایت به این صنعت، به یک توسعه پایدار رسید.



وی با اشاره به اینکه گردشگری رقابت پذیری در شهرها را ایجاد می کند، اظهار داشت: در مناطقی که در بخش گردشگری سرمایه گذاری شده، شهرنشینی رشد مطلوب تری داشته است. گلستان هم کم کم مانند دیگر استان ها به بحث رقابت پذیری وارد شده و در این بخش جای زیادی برای فعالیت دارد.

این راهنمای اکوتوریسم تصریح کرد: استان گلستان با وجود جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود از لحاظ جذب توریست بین استان های کشور برسد.

سپهری با اشاره به اینکه همه از این امر گلایه مند هستند، اضافه کرد: در گلستان هنوز برنامه ریزی منسجم و مدونی در حوزه گردشگری نداریم. همواره جلسات، همایش ها و سمینارها برگزار می گردد اما خروجی خوبی در حوزه گردشگری نداریم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری یک مبحث فرا بخشی است، خاطرنشان کرد: همه تنها از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انتظار دارند که کاری انجام دهد درصورتی که این چنین نیست و ادارات زیادی دخیل در بحث گردشگری هستند. حتی شهرداری ها و دهیاری ها هم باید دستور کاری در حوزه گردشگری داشته باشند.

این فعال حوزه گردشگری تاکید کرد: تا عزمی استانی برای توسعه صنعت توریسم شکل نگیرد، در این بخش موفقیت چندانی نخواهیم داشت و به کندی حرکت خواهیم کرد. نیاز است سهم و میزان مشارکت هر اداره در این عرصه مشخص شود. همه حتی مردم باید در این بحث مشارکت داشته باشند.



سپهری اظهار داشت: برای جذب توریست نیاز است که حس خوبی را به توریست القا نماییم و یک تجربه خوبی را برای آنها در زمانی که در استان ما حضور دارد، ایجاد نماییم. راهنمایان گردشگری، هتلداران و دیگر دست اندرکاران گردشگری می توانند در جذب توریست خیلی مؤثر باشند. ایجاد جاده های دسترسی مناسب برای مسافران هم در جذب گردشگری اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اهمیت شکل گیری تعاونی های گردشگری در استان، اظهار نمود: این تعاونی ها می توانند در حوزه بازاریابی و مدیریت گردشگری به ما کمک کنند.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه تابحال تبلیغات خوبی در حوزه گردشگری نداشته ایم، تصریح کرد: تا زمانی که یک تبلیغات مؤثر، مشارکت و برنامه ریزی درست و مدون نداشته باشیم، نمی توانیم به گردشگری پایدار برسیم.
به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، استان گلستان با قدمتی بیشتر از ۶۰۰۰ ساله، یکی از مراکز مهم تمدن ایران زمین است و نامداران و اندیشمندان زیادی را در دل خود جای داده است.
استان گلستان، نگارستان ایران با دارا بودن ۷ اقلیم از ۱۳ اقلیم شناخته شده در دنیا و بهره مندی از جنگل ها، مراتع، آبشارها، قله ها، سواحل، تالاب ها و در کنار آن اماکن تاریخی متعدد، در شمال ایران جای گرفته است.
گلستان با دارا بودن این همه ظرفیت دیدنی و خیره کننده، بهره ای مناسب از صنعت توریسم نبرده و تاثیر آن در اقتصاد این استان مشاهده نمی گردد و به قول کارشناسان این حوزه، استان گلستان نسبت به استان های دیگر هنوز شناخته شده نیست.





منبع:

1399/04/14
16:50:23
5.0 / 5
2080
تگهای خبر: بازار , تبلیغات , توریست , توریسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912