فراجا گردشگری

برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری

برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری به گزارش فراجا معاون گردشگری كشور اظهار داشت: سال آینده همه فضای محل دائمی نمایشگاه ها در اختیار نمایشگاه بین المللی گردشگری به مدت چهار روز قرار می گیرد، ازاین رو از اكنون باید برنامه ریزی نماییم.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از سوم تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار گردید در این نمایشگاه شركت های داخلی و خارجی گردشگری و در رابطه با سفر شركت كردند، در كنارشان اداره های میراث فرهنگی هر یك از استانها غرفه ای داشتند كه به معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی استانها می پرداختند. از جانب دیگر آژانس های مسافرتی هم به همراه بعضی از ایرلاین های داخلی و خارجی و هتل ها هم به عرضه خدمات خود می پرداختند.
اما در این میان بعضی از سالن ها برای نخستین بار با موضوعات جدیدی رو به رو بود كه یكی از آن ها گردشگری گل، نام داشت این اقدام به اداره كل میراث فرهنگی مازندران گذاشته شد تا با همكاری شهرداری و بخش خصوصی بتواند استان مازندران و ظرفیت طبیعی آن را معرفی نماید.
بخش دیگر به عهده استان همدان گذاشته شد تا گردشگری كودك را رقم بزند و برنامه ای برای آن داشته باشد. بخش خصوصی هم سالن گردشگری غذایی را بر عهده گرفت و انجمن گردشگری سلامت هم در برپایی سالن مربوط به گردشگری سلامت نقش داشت. در محوطه باز محل دائمی نمایشگاههای بین المللی چادرهای عشایری و... هم برپا شدند تا به عرضه محصولات غذایی و سوغات بپردازند.
در این میان گروه های موسیقی زیادی هم در زمان برگزاری نمایشگاه و هم بعد از آن در سالن خلیج فارس تا شب برنامه های آیینی اجرا می كردند. اما به علت طولانی شدن فاصله زمانی بین شروع آیین ها در سالنی مجزا با زمان تمام شدن بازدید از غرفه ها، خیلی از افراد اطلاعی از این برنامه نداشتند و یا نمایشگاه را ترك می كردند.

بررسی آنچه كه از نمایشگاه دوره یازدهم برمی آید نشان داده است كه استقبال مردم از نمایشگاه در دو روز آخر آن نسبت به روزهای قبل تر بیشتر بود یكی از دلایل آن را می توان به تعطیلات آخر هفته تهرانی ها ربط داد این استقبال سبب شده بود كه راههای خروجی نمایشگاه به خصوص صف اتوبوس ها در مسیر ولیعصر بسیار ترافیك شود. به علت این استقبال معاون گردشگری اعلام نمود كه مدت زمان نمایشگاه از ساعت ۱۸ به ۲۰ تمدید شود كه انجام نشد.
روزهای آخر این نمایشگاه به آنجا كشیده شد كه بیشتر مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا رجوع می كردند و حضور گروههای تخصصی كه بیشتر در ایام اول به نمایشگاه آمده بودند كمتر شد. در این باره محمد محب خدایی معاون گردشگری كشور در یك نشست خبری و در حاشیه نمایشگاه اعلام نمود: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری می باشد تا افرادی كه در آینده می خواهند توریست شوند این انگیزه برای آنها تولید شود. ما می خواهیم عوامل و محرك های گردشگری را به مردم نشان دهیم.

معاون گردشگری كشور در واكنش به اعتراض شركت كنندگان و متخصصان گردشگری از همهمه موجود در سالن ها به واسطه برگزاری همزمان آیین ها و برنامه های موسیقی بدون برنامه ریزی و خارج شدن نمایشگاه از حالت تخصصی اظهار داشت: این نشان داده است كه فضای رقابتی در نمایشگاه به وجود آمده است.
از سوی دیگر ما به این مورد توجه نداریم كه گردشگری رویداد محور است. خیلی از مواقع تصور می نماییم كه گردشگری یك مفهوم خشك است شاید یكی از دلایل عدم موفقیت در گردشگری هم همین باشد كه به رویدادها توجه نداریم مردم برای اقامت در هتل سفر نمی كند آنها می روند تا با فرهنگ های دیگر آشنا شوند. باید بدانیم كه گردشگران دنبال محیط های شاد هستند. بخشی از ظرفیت های فرهنگی ما هم همین مراسم و آیین ها و سوغات، صنایع دستی و... هست.

وی درباره اینكه بخش های گردشگری سلامت تنها به معرفی و حضور بعضی از بیمارستانهای كشور محدود شد یا سالن گردشگری گل به فروش گلدان پرداخت تا معرفی شهر گل و بخش گردشگری غذا هم در معرفی غذاهای ایرانی ضعیف عمل كرد توضیح داد: همیشه وقتی از نخستین ها صحبت می گردد بطور قطع نواقصی هم وجود دارد ما باید برای رفع این نقصها از الان برای نمایشگاه سال بعد برنامه ریزی نماییم.
وی ادامه داد: سال آینده همه فضای محل دائمی نمایشگاهها به گردشگری اختصاص می یابد خیلی از افرادی كه می خواستند در این نمایشگاه شركت نمایند ترغیب می شوند و سطح مشاركت را هم بالا خواهند برد. همه استانها متقاضی اختصاص هزار متر در نمایشگاه هستند. امسال میزان مشاركت شهرداری ها و بخش خصوصی زیاد بود و این نوید را می دهد كه برای سال آینده هم این مشاركت بیشتر شود. سال آینده همه استانهای كشور نمایشگاه گردشگری برگزار می كنند این خواسته مردم است كه درخواست تكرار آن را داشته اند.
محب خدایی درباره همایش های جانبی نمایشگاه هم اظهار داشت: ما امیدواریم سال آینده هر دو ساعت یك همایش برگزار گردد و دو هزار نفر در آنها شركت نمایند.
 

1396/11/07
16:24:26
5.0 / 5
4545
تگهای خبر: جاذبه , سفر , شهر , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912