فراجا گردشگری

سفارش های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری فرهنگی

سفارش های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری فرهنگی خراسان رضوی گردشگری و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی باهم دارند و می توانند از بهبودی یکدیگر در بیماری کووید-19حمایت کنند، بدین سبب سازمان جهانی گردشگری تا آخر سال 2020، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بیماری کووید-19 را با عنوان گردشگری فرهنگی ارائه کرده است.


به نقل از نیوز، بیماری همه گیر کووید- ۱۹ علاوه بر تاثیرات شدید بر اقتصاد جهانی، تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و چالش های بسیاری برای بخش گردشگری خصوصاً گردشگری فرهنگی به وجود آورده است. محدودیت ها، قرنطینه و فاصله فیزیکی موجب بسته شدن سایت های میراث جهانی یونسکو در بیش از ۹۰ درصد کشورهای جهان شده است که خیلی از آنها برای بشر قابل توجه هستند. این مساله همین طور بر معیشت میلیون ها نفر همچون متخصصان فرهنگی و کارکنان این مقاصد تاثیر گذاشته است.
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با ارزیابی تاثیرات فرهنگی اجتماعی بیماری کووید- ۱۹ و همین طور واکنش های گردشگری فرهنگی به بیماری همه گیر، به تغییر رویکرد گردشگران فرهنگی و همین طور مقاصد فرهنگی سراسر جهان اشاره نموده است.
شهرها نخستین و متاثرترین مقاصدی هستند که تحت تاثیر همه گیری قرار گرفتند. با این وجود، خیلی از شهرهای دارای گردشگری فرهنگی پیشرفته، ایده های نوآورانه ای ارائه کرده اند تا به گردشگران کمک گردد، فرهنگ را در زمینه کووید- ۱۹ تجربه کنند. علاوه بر این، هنگامی که گردشگران در سراسر جهان قادر به سفر نبودند، آنها همین طور آغاز به جستجوی تجارب فرهنگی در سیستم عامل های آنلاین از خانه های خود کردند.
برخی سفارش ها جهت راه اندازی مجدد و مسئولانه گردشگری فرهنگی شامل موارد ذیل است:
ارتقاء همکاری برای تقویت آینده گردشگری فرهنگی
سازمان جهانی گردشگری برای مبادله و یادگیری شیوه های خوب از یکدیگر، بر همکاری فرهنگ و گردشگری، تقویت اقدامات ایمنی و یافتن رویکردهای مشترک مطابق با مقررات در رابطه با بیماری کووید برای کمک به بهبود اعتماد گردشگران تاکید دارد. علاوه بر این، سازمان جهانی گردشگری به همکاری بین هنرمندان، کارشناسان فرهنگی، جوامع محلی، بخش خصوصی و سازمان ها برای چشم انداز مشترک برای توسعه و افزایش رقابت در مقصد فرهنگی اشاره نمود.


حمایت از توسعه فرهنگ در مقصد
محصولات و تجربیات فرهنگی برای مقاصد فرهنگی، مزیت های رقابتی و هسته اصلی راهبردهای بازاریابی هستند. بنابراین، تقویت نقش فرهنگ در یک مقصد، توسعه گردشگری در آن منطقه را تقویت می کند. UNWTO در زمینه گردشگری بین المللی محدود، مقاصد فرهنگی را تشویق می کند تا تمرکز خودرا به سمت توریستهای داخلی و جوامع محلی بگذارند، تجارب گردشگری فرهنگی را متنوع کنند و توریستهای داخلی را به کشف فرهنگ محلی، میراث و صنایع خلاق سوق دهند.
تقویت احیای تجارب شهری و روستایی
گردشگری شهری را می توان بوسیله فرهنگ، با بهره گیری از تنوع فرهنگی و خلاق محلی برای تقویت کارآفرینی و نوآوری و جذب سرمایه ارتقاء داد. علاوه بر این، در طول این مدت، گردشگری روستایی نیز باید ارتقاء یابد برای اینکه برای رعایت فاصله فیزیکی مطلوب است و به پراکندگی جریان گردشگری کمک می نماید. طبق UNWTO، گردشگری در مناطق روستایی شانس بیشتری برای بازیابی دارد برای اینکه گردشگران به مکان های کم جمعیت تر علاقه بیشتری دارند و می توانند فرهنگ محلی را تجربه کنند. UNWTO همین طور ارتباط بین مناطق شهری و روستایی را برای ایجاد تنوع در محصولات گردشگری فرهنگی تقویت و از توسعه متقابل دو منطقه حمایت می کند.
بهبود منابع انسانی بوسیله تحول دیجیتال
هر دو بخش فرهنگ و گردشگری باید مهارت های نیروی کار را آموزش و بهبود دهند تا به آنها در استفاده از تکنولوژیهای جدید کمک و همین طور مهارت های خودرا در تنظیم خدمات مشتری به اقدامات جدید بهداشتی به روز کنند. ارتقاء ظرفیت منابع انسانی به مقصد کمک می نماید تا یک نیروی کار مقاوم ایجاد شود.


مهار فناوری برای افزایش رقابت
UNWTO همکاری با شرکای رسانه ای و فناوری را برای ارائه آنلاین تجارب گردشگری فرهنگی و دستیابی به گردشگران بیشتر تشویق می کند. تجارب واقعیت مجازی یا برنامه هایی که به گردشگران امکان می دهد با خیال آسوده گردشگری فرهنگی را تجربه کنند، ابتکاراتی هستند که مقصد فرهنگی می توانند از آنها استفاده کنند.
ارتقاء گردشگری مبتنی بر جامعه بوسیله «میراث زنده»
برمبنای UNWTO، این همه گیری فرصتی برای بازبینی و مرور تجارب گردشگری مربوط به زندگی در میراث فرهنگی و تغییر شکل این تجارب گردشگری به روشی جامع و پایدار می باشد. بنابراین، نیاز به افزایش آگاهی در مورد اهمیت جوامع و دست اندرکاران فرهنگی و میراث زنده برای توسعه پایدار گردشگری وجود دارد.



1400/01/17
12:55:03
0.0 / 5
2637
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , بازار , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912