فراجا گردشگری
معاون میراث فرهنگی كشور:

صدور مجوز برای احداث زیرگذر در مجموعه میراث جهانی شوش

صدور مجوز برای احداث زیرگذر در مجموعه میراث جهانی شوش به گزارش فراجا معاون میراث فرهنگی كشور اظهار داشت: مجوزی برای احداث زیرگذر در مجموعه میراث جهانی شوش صادر نشده است.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، دكتر محمدحسن طالبیان در مورد نگرانی های به وجود آمده در مورد احداث زیرگذر در محوطه ثبت جهانی شوش با بیان این‎ كه یك قرن است كه از وجود جاده ترانزیت اندیمشك ـ اهواز می‎گذرد، اضافه كرد: حدود دو دهه پیش یك پل روگذر در چهارراه شوش احداث شد. این در شرایطی است كه حدود چهار سال است كه یك طرح زیرگذر هم وجود دارد كه ما مجوز احداث آن را تابحال نداده‎ایم و مخالفت كرده‎ایم.

او با اشاره به این كه توضیحی كه آن ها داده اند این است كه پل روگذر سبب تخریب منظر شهر شوش شده كه البته كاملا درست هم است، ادامه داد: مبحث این است كه در این زمینه دو راه‎ حل وجود دارد؛ راه ‎حل نخست تولید میدان و راه‎ كار دوم احداث جاده كمربندی شهرستان است كه حدود چهار سال است در حال رایزنی برای آن هستیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی كشور احداث جاده كمربندی را راه ‎حل مؤثرتری دانست و اظهار داشت: از آن‎ جا كه شوش مقصد گردشگری دنیا است با احداث كمربندی از ورود ماشین‎های سنگین و آلوده جلوگیری می‎شود كه این علاوه بر این ‎كه به نفع مردم است به نفع ایمنی بازدیدكنندگان و گردشگران هم است.

او تصریح كرد: سؤال پیش آمده برای آن‎ها این است كه می‎گویند در محلی كه پل روگذر احداث شده آثار تاریخی وجود ندارد در حالیكه ما بیان كردیم آثار وجود دارند.

طالبیان بیان كرد: عملیات در حال انجام برای برداشتن پل است كه با عنایت به این كه منظر ورودی خراب شده كار خوبی است.

او با بیان این‎ كه از وزیر راه و شهرسازی خواسته‎ایم كه احداث كمربندی را در اولویت قرار دهد، تصریح كرد: همچنان مجوزی برای احداث زیرگذر از جانب سازمان میراث فرهنگی صادر نشده و كارفرمایان پروژه هم اذعان داشته‎اند كه بدون مجوز میراث فرهنگی اقدام به شروع عملیات نخواهند كرد.



 

1396/11/14
15:28:17
5.0 / 5
5152
تگهای خبر: سازمان میراث فرهنگی , شهر , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912