واکسیناسیون دریچه ای به بهبود گردشگری
به گزارش فراجا خراسان رضوی خیلی از کشورها از زمانی که برنامه واکسن های کووید-۱۹ را اجرا کرده اند، به رونق گردشگری و بهبود سفر هم امیدوار شدند.
به نقل از نیوز گروه اکسپدیا(شرکتی مستقر در آمریکا ارائه کننده برندهای گوناگون مسافرتی آنلاین جهانی) گزارش روند بهبود سفر خودرا در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر نموده تا از این طریق به بازاریابان سفر در راه بهبودی کمک نماید. در این گزارش تصاویری از آخرین روندهای سه ماهه در تغییر رفتارها و نگرش های مسافران در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شده که در ذیل به تعدادی از آن اشاره شده است.
افزایش جستجوها در سطح جهانی
افزایش حجم کاوشهای ماهانه جهانی در سه ماهه اول و دوم ادامه داشته و در سه ماه چهارم بیش از ۷۰ درصد بالا رفته است. تزریق مداوم واکسن های کووید-۱۹ عامل افزایش جستجوها و تغییر دستورالعمل های سفر در سراسر جهان بوده است. البته در سه ماهه دوم حجم جستجوی جهانی مثبت و با سه ماهه اول و سال ۲۰۲۰ در تضاد شدید می باشد.
نیمی از کاوشهای جهانی در بازه صفر تا ۲۱ روز قرار گرفت برای اینکه مسافران همچنان در سه ماهه دوم سفرهای نزدیک تر به خانه خودرا انتخاب می کردند. با این وجود جستجوی جهانی طولانی تر خواهد شد و نشان میدهد که اعتماد به نفس مسافران درحال افزایش است و قصد سفرهای تابستانی دارند و برنامه ریزی سفرهای دورتر را انجام می دهند. کاوشهای جهانی ۲۲ تا ۹۰ روز پیش از تاریخ سفر بیش از ۳۵ درصد از جستجوها را در سه ماهه دوم نشان میدهد که حدودا ۲۵ درصد در سه ماهه چهارم بالا رفته است.
۵۵ درصد از کاوشهای بومی در بازه صفر تا ۲۱ روزه قرار داشت؛ در صورتیکه کاوشهای ۲۲ تا ۹۰ روزه در مقایسه با سه ماهه چهارم حدودا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. در سطح جهانی جستجو برای مقاصد بین المللی در بازه ۳۱ تا ۹۰ روزه نسبت به سه ماهه اول ۳۰ درصد بالا رفته است.
علائم مثبت برای سفرهای بین المللی
علاقه مندان همچنان سفرهای داخلی را ترجیح می دهند اما رشد جهانی جستجو در مقاصد بین المللی از مقاصد داخلی در هفته های گوناگون در سه ماهه دوم پیشی گرفت. این آمار نشان میدهد که اعتماد مسافران تا حدی به سبب افزایش نرخ واکسیناسیون و در نتیجه افزایش علاقه و برنامه ریزی برای سفرهای بین المللی درحال افزایش است.
بینش هایی از شاخص ارزش مسافران گروه Expedia نشان میدهد که ۶۰ درصد از کاربران در داخل کشور خود سفر خواهند کرد و ۲۷ درصد در ۱۲ ماه آتی به سفرهای بین المللی خواهند رفت. همین طور نتایج این مطالعات نشان می دهد که افراد به تعطیلات مختلف از تعطیلات شهری تا اقامت طولانی تر علاقه دارند. چهار از هر ۱۰ نفر متقاضی سفرهای مکرر و کوتاه تر و ۲۸ درصد نیز سفرهای کمتر و طولانی تر و بیش از ۳۰ درصد نیز تلفیقی از سفرهای کوتاه تر و طولانی تر را خواهان هستند.
شهرهای بزرگ در کانون توجه
در سه ماهه دوم مقاصد ساحلی و شهری ۱۰ مقصد برتر رزرو شده در سراسر جهان را شامل شدند. محبوبیت بیش از پیش مقاصد شهری با افزایش تقاضای هتل در طول سه ماهه دوم همراه شد. تقاضای جهانی برای اقامت در هتل ها بیش از ۱۰ درصد در سه ماهه بعد بالا رفته است؛ در صورتیکه مدت اقامت در هتل های جهانی با متوسط مدت سفر در سه ماهه اول مطابقت دارد.
تجدید علاقه به سفرهای پایدار
سازمان های بازاریابی مقصد(DMOs) با افزایش کاوشهای جهانی و افزایش علاقه مسافران به مقاصد شهری و ساحلی، نقش مهمی در مدیریت تقاضا برای مقاصد گردشگری محبوب خواهند داشت. برمبنای تحقیقات اخیر حدود سه نفر از هر پنج مسافر تمایل به پرداخت هزینه های اضافی سفر را دارد تا سفر او پایدارتر باشد و این نشان میدهد که آنان برای آگاهی های زیست محیطی و اجتماعی ارزش قائل هستند. تجزیه و تحلیل داده های بررسی میهمان نشان میدهد که تعدادی از رایج ترین موضوعات ذکر شده در نظرات مهمانان مربوط به پایداری و سفرهای زیست محیطی شامل پلاستیک های یکبار مصرف، امکانات بازیافت و در دسترس بودن نقاط شارژ خودرو های برقی، استفاده از لامپ های ال ای دی(LED) و انرژی تجدیدپذیر است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب