فراجا گردشگری
گزارش مهر از آیین افتتاح پاویون ایران در اكسپوی دبی؛

شروع به کار پاویون ایران در اکسپو

شروع به کار پاویون ایران در اکسپو پاویون ایران در اکسپوی دبی به صورت رسمی و با حضور مجازی وزیر صمت در حضور معاون گردشگری کشورمان راه اندازی شد در حاشیه این برنامه، شالبافیان با وزیر اقتصاد سوریه مذاکره کرد.



خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی، از تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) در «دبی» برگزار می شود. در واقع این اکسپو به علت همه گیری کرونا قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار گردد اما یک سال به تعویق افتاد و سال جاری راه اندازی شد.
ایران هم یکی از ۱۹۲ شرکت کننده در این رویداد بین المللی است. این رویداد با نمایش با شکوهی به صورت رسمی راه اندازی شد. امروز هم پاویون ایران با برگزاری یک مراسم رسمی، با حضور وزیر گردشگری امارات، سفرا و رایزنان راه اندازی شد تا معرف خلق رویدادها، ارتباط تجاری با بازرگانان و نمایش فرهنگ و هنر ایرانی باشد.
برنامه های افتتاحیه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مدت پنج روز ادامه دارد بخش دیگری از برنامه های روز اول پاویون جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جلوه های ایران گردی و آژانس های گردشگری می باشد و یکی از نمایندگان بخش خصوصی با لباس مهمانداران هواپیمایی های مختلف از قبل کرونا تا پس از مهار کرونا به فضاسازی گردشگری ایران می پردازد.
همچنین در بخش دیگری از این برنامه یکی از مسؤلان شهرداری به معرفی ظرفیت های گردشگری پایتخت کشورمان می پردازد.
رونمایی از پرواز سیمرغ مجازی، افتتاح جشنواره استارت آپ ها و برگزاری و اجرای مسابقه با اهدای جوایز از دیگر بخش های روز اول افتتاحیه پاویون جمهوری اسلامی ایران در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ است.
پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی دارای هفت روزنه چشمی برج میلاد، برج آزادی، پل طبیعت، کاخ سعدآباد، مدرسه دارالفنون، امامزاده داود و موزه کمال الملک است.
پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد افتتاح قرار گرفت. در آئین افتتاح پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی وزیر تجارت سوریه، معاون وزیر تجارت امارات، سفرای لبنان، هلند، الجزایر و رئیس کل اکسپوی دبی حضور داشتند. حسن زمانی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران هم در این آئین افتتاح اظهار داشت: اضافه کرد: پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو دبی در بهترین موقعیت قرار دارد که سبب افزایش بازدیدهای صادر کنندگان و فعالان اقتصادی از آن خواهد شد. او همینطور معماری منحصر به فرد پاویون جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نقاط قوت این پاویون دانست که سبب جذب مخاطبان می شود.

این رویداد بین المللی درحالی برگزار می گردد که بازرگانان و فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی در ایران به علت نزدیکی شهر دبی با ایران می توانند از ان به مدت ۶ ماه بهترین استفاده را ببرند. چون که این اکسپو روزانه حداقل ۲۰ میلیون بازدیدکننده خواهد داشت.
ایران هم که امروز فعالیت خویش را به صورت رسمی شروع کرده توانسته با استفاده از متریال های سنتی و تاریخی بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران را به نمایش بگذارد. در مراسم افتتاح پاویون ایران، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی حضور دارد.

همچنین معاون گردشگری در حاشیه این مراسم با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه مذاکراتی داشته است.
در بخش ویژه پاویون، سیمرغ پرنده اسطوره ای شاهنامه فردوسی در معرض دید بازدیدکنندگان، قرار گرفته و بخشی از فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران را به بازدیدکنندگان معرفی می کند. همینطور بافت فرش دستباف ایرانی بعنوان هنر بارز ایرانیان، با عنوان یک گره تا همدلی، توجه خیلی از علاقه مندان و بازدیدکنندگان پاویون ایران را به خود جلب کرده است.
۱۲ سالن در پاویون جمهوری اسلامی ایران پیشبینی شده است که به سالن های گردشگری، فرش دستباف، تماشاخانه، صنعت، خانه معدن، های تک، بخش تجاری، رستوران ایرانی متشکل از فضای ایرانی، نوشیدنی های سنتی ایران اختصاص پیدا کرده اند.
فضای کوچکی به نام «گیفت شاپ» در اختیار مجریان پاویون ایران قرار دارد و تنها فضایی است که برای فروش محصولات به بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. همچنین، امکان عرضه محصولات در فضای تجاری پاویون، تنها مختص ۲۷ محصول مصوب خواهد بود. در نتیجه، در پاویون ایران فضای بزرگی همانند غرفه های نمایشگاه های تجاری برای فروش محصولات وجود نخواهد داشت.

در داخل پاویون ایران، هفت مانیتور دیجیتالی بسیار بزرگ (از ۷ تا ۲۰ مترمربع) وجود دارد. این مانیتورهای دیجیتالی از بیرون پاویون ایران شروع شده و سپس در فضاهای داخلی مختلف توسعه می یابد. به هر برند تجاری با عنایت به پکیجی که در اختیار دارد، تعداد ثانیه های پخش مشخصی عرضه می شود. بدین ترتیب برندهای تجاری می توانند معرفی محصولات خویش را در چارچوب فیلمهای دیجیتالی به بازدیدکنندگان عرضه کنند. این فیلمها باید در کوتاه ترین زمان ممکن مخاطب را جذب نماید.
سه کانتر دیجیتالی در پاویون ایران وجود دارد و نمایندگان برندها می توانند با حضور در کنار این کانترها، محصولات و خدمات خویش را به صورت کاتالوگ های دیجیتالی به بازدیدکنندگان ارائه نمایند.
استیج بزرگی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در مرکز پاویون ایران قرار دارد. برندهای تجاری ضمن هماهنگی با مجریان خود می توانند در هر روز به مدت یک ساعت برنامه های متنوعی از قبیل رویداد (ایونت)، نمایش محصول و «اکتیویشن» بر روی این استیج برگزار کنند.
مجله معماری Architectural Design پاویون ایران را یکی از هشت پاویون برتر اکسپو سال جاری معرفی کرده است البته جانمایی آن هم به علت این که رو به روی ساختمان اصلی زون تحرک و محل برگزاری همایش ها واقع شده، موقعیت مناسبی را فراهم آورده است. در واقع پاویون ایران ما بین پاویون کشور ایران و شیلی و در نزدیکی ورودی مجموعه قرار دارد.


منبع:

1400/07/11
23:55:34
0.0 / 5
314
تگهای خبر: پرواز , جشنواره , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1401

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912