فراجا گردشگری

نمایشگاه گردشگری اسلامی فرصتی برای ایران در منطقه

نمایشگاه گردشگری اسلامی فرصتی برای ایران در منطقه به گزارش فراجا جایگاه دینی و اسلامی ایران همواره زبان زد سایر نقاط جهان بوده است، از طرفی، وجود مقبره بیشتر از 30 پیامبر، بقاع مبارکه و همینطور خیلی از مساجد و بناهای اسلامی این جایگاه را تقویت کرده، بگونه ای که کم لطفی است اگر این اعتبار دینی و اسلامی بیشتر و بهتر به جهانیان معرفی نشود؛ از همین رو در تاریخ 12 الی 15بهمن، مصادف با دهه فجر، « نمایشگاه گردشگری جهان اسلام» در ایران برگزار می شود.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی نمایشگاه گردشگری اسلامی، این نمایشگاه هم اکنون تنها نمایشگاه گردشگری جهان اسلام در خاورمیانه است و هدف آن «پیشبرد و توسعه گردشگری اسلامی و زیارتی» است. همینطور برگزاری آن، باعث ارتقای سطح استانداردها در حوزه گردشگری می شود؛ چون که در واقع یک پل ارتباطی میان ایران و 1.8 میلیارد مسلمان جهان در بیشتر از 50 کشور اسلامی است. نمایشگاه گردشگری جهان اسلام، علاوه بر تقویت ارتباطات فرهنگی و مودت، باعث رشد سرمایه گذاری و توسعه اشتغال هم خواهد شد.
از همین رو روابط عمومی نمایشگاه به سراغ برگزارکننده این نمایشگاه، خانم آزاده مستعانی، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی تدبیر و تحول آما، رفته تا دقیق تر متوجه شویم برای برگزاری این نمایشگاه چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است.
برگزاری نمایشگاه همزمان با دهه فجر
برگزاری نمایشگاه گردشگری اسلامی با ایام دهه فجر مصادف شده است. این مساله فرصتی است برای دعوت از سفرای سایر کشورها و میهمانان بین المللی. ضمن این که پیشبینی می شود بیشتر از 10 کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و سطح کیفی نمایشگاه به حد مطلوبی برسد.
نهادهای دولتی؛ پشتیبانِ نمایشگاه گردشگری اسلامی
تاکنون سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان حج و زیارت و همینطور مدرسه علوم دینی ناصریه – نخستین مرکز گردشگری مذهبی در ایران- برای پشتیبانی از این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. به قول مستعانی از آنجائیکه پشتیبانی از گردشگری اسلامی به شکل منسجم اهمیت بالایی دارد، مسؤلان این رویداد امیدوار هستند وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم به حامیان اولین نمایشگاه گردشگری اسلامی بپیوندد.
بخش خصوصی؛ از شرکتهای زیارتی تا تولیدکنندگان غذای حلال
کلیه دفاتر و شرکتهای خدماتی زیارتی، هتل ها و مراکز اقامتی، صنایع دستی، سوغات و هدایای زیارتی، ملزومات سفرهای زیارتی و تجهیزات مناسبتی می توانند در این نمایشگاه شرکت نمایند.
همینطور سایر اصناف بخش خصوصی شامل مراکز عزاداری و مساجد، پوشاک اسلامی و البسه مناسک، انتشارات ها و کتب مذهبی، خدمات نوآورانه در حوزه سفرهای زیارتی و استارت آپ های مذهبی و تولیدکنندگان غذای حلال هم می توانند در این رویداد حضور به هم برسانند.
چشم انداز نمایشگاه گردشگری اسلامی
مدیرعامل آما اعتقاد دارد که جای خالی نمایشگاه گردشگری اسلامی را الان هم میتوان مشاهده کرد.
ایران، بعنوان پرچم دار فرهنگ اسلامی در رتبه 14 کشورهای اسلامی را در اختیار دارد و دارای اماکن و مساجد متنوع و همینطور جغرافیای ارزشمندی است. از همین رو اگر نمایشگاه گردشگری اسلامی با همکاری بخش های مختلف برگزار شود، نقش تأثیرگذاری در آینده صنعت توریسم خواهد داشت.
این نکته هم حائز اهمیت می باشد که کشورهای غربی با بررسی های میدانی به نقش گردشگری اسلامی در 15 سال آتی پی برده اند و از حدود 10 سال قبل با سرمایه گذاری در این بخش و برگزاری کنفرانس ها و همایش های متنوع به دنبال سهم خود از این بازار هستند.
نقش گردشگری اسلامی در توسعه روابط خارجی
ایران دارای مکان های زیارتی گوناگونی است که حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم حضرت شاهچراغ و مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) تنها برخی از آنها هستند. علاوه بر آن، بقعه ها و مساجد تاریخی بسیاری هم وجود دارند و در خود معماری اسلامی، فرهنگ و هنر اسلامی را جای داده اند که این موارد همیشه مورد توجه گردشگران است.
علاوه بر همه این ها، تمدن و تاریخ چندین هزارساله ایران و زیبایی های طبیعی بکر، بناهای تاریخی، آداب و رسوم اصیل همگی دست به دست هم داده اند تا پتانسیل گردشگری این کشور، ارتقا یابد و در نهایت این مقاصد کمتر دیده شده محبوب توریستهای خارجی شوند. این یک فرصت استثنایی برای تبدیل ایران به یکی از قطب های گردشگری در جهان پسا کرونا است. از این رو؛ همگامی صنایع در رابطه با حوزه های جهانی و خدمات شایسته به گردشگران همانطور که اجتناب ناپذیر است، به ظرفیت های گردشگری کشور می افزاید.
از سوی دیگر، حضور گردشگران در ایران می تواند بعنوان یک پل ارتباطی میان فرهنگ ها عمل کند، سبب اعتلای جایگاه فرهنگ ایرانی و اسلامی در جهان شده، دید تازه ای به جهانیان ببخشد. بر همین اساس، یکی از ارکان اصلی این رویداد برگزاری فوروم ها و رویدادهای جانبی فرهنگی در حاشیه نمایشگاه است که به توسعه و گسترش فرهنگی هم کمک می نماید.
تقویت ارتباط میان بخش داخلی و بین الملل
مستعانی درباره برنامه های نمایشگاه جهت تقویت ارتباط با بخش بین الملل چنین اظهار داشت: همزمان با برگزاری نمایشگاه، جلسات B2B و B2G را برای بخش داخلی و بین الملل و همینطور سازمان های همکار در نظر گرفته ایم که امیدوار هستیم اتفاقات خوبی در این جلسه ها رقم بخورد.
چرا شهر آفتاب؟
نمایشگاه گردشگری جهان اسلام، توسط شرکت تدبیر و تحول آما، با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و شهرداری تهران در فضایی بالغ بر 5000 متر مربع در محل نمایشگاه های شهر آفتاب انجام می شود. این فضا به سبب شرایط قابل توجه همچون فضای استاندارد نمایشگاهی و سالن هایی با ارتفاع زیاد، ورودی های مختلف و تهویه مناسب از نظر رعایت پروتکلهای بهداشتی در زمان کرونا برای مشارکت و بازدیدکنندگان، انتخاب شده است.
همچنین نزدیکی به شهر ری، شهر زیارتی قم و مجاورت با حرم مطهر حضرت امام (ره) از دیگر موارد تأثیرگذار در انتخاب این محل جهت برگزاری این نمایشگاه بوده است.
امکان استفاده از مترو جهت سهولت دسترسی به نمایشگاه برای بازدیدکنندگان داخلی و انتقال راحت از شهر فرودگاهی امام خمینی برای استفاده مدعوین خارجی مد نظر قرار داشته است.
آنچه در نمایشگاه می گذرد
به گفته مسؤلان برگزاری نمایشگاه، بر مبنای مذاکرات و ارتباطات بین الملل، حضور بیشتر از 10 پاویون ملی و 200 غرفه دار داخلی در این نمایشگاه پیشبینی می شود. با عنایت به علایق مردم، گمان می رود بیشتر از 10 هزار نفر از نمایشگاه گردشگری اسلامی استقبال و بازدید کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی


1400/07/12
10:00:15
0.0 / 5
499
تگهای خبر: اقامت , بازار , تبلیغات , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912