فراجا گردشگری
وزیر میراث فرهنگی:

۲۰۰۰ اثر فرهنگی ناملموس در کشور ثبت شده است

۲۰۰۰ اثر فرهنگی ناملموس در کشور ثبت شده است وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: حدود دو هزار اثر فرهنگی ناملموس در کشور ثبت شده و ارزش تمدن ناملموس مانند فرهنگ، آئین و رفتارهاست که هویت هر ملتی هستند.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، عزت الله ضرغامی بعدازظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس، اظهار نمود: خیلی از مشکلات مردم با شناخت ظرفیت های کشورمان در حوزه های مختلف و استفاده بهینه از آن رفع خواهد شد و البته همدلی و همراهی مدیران هم به این امر سرعت می بخشد.
وی اضافه کرد: استان گلستان از لحاظ تنوع اقوام و فرهنگ ها، گردشگری و صنایع دستی دارای ظرفیت های ویژه ای است که میتوان از آنها برای توسعه اقتصاد و معیشت مردم استان بهره برد.
ضرغامی تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت های ویژه ای در بخش های اقوام، فرهنگ و صنایع دستی است که همه اینها به دنبال یک تمدن بوده و همینطور آثار تاریخی و ملموسی مانند گنبد قابوس دارد.
وی افزود: سوارکاری و پرورش اسب از اهمیت بالایی در گنبدکاووس برخوردار می باشد و بسیار باارزش هستند و بدون شک اسب ترکمن و مسابقات اسبدوانی در تمام کشور زبانزد و در ارتباط با مردم این منطقه است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه حدود دوهزار اثر ناملموس در کشور ثبت شده، اظهار داشت: ارزش تمدن ناملموس مانند فرهنگ، آئین و رفتارهاست که هویت هر ملتی هستند و می توانند الگو باشند.
ضرغامی خاطرنشان کرد: مدیران ما باید شجاع باشند و از این ظرفیت ها برای رفع مشکلات استفاده کنند و دولت و قوه قضاییه هم حمایت خواهد نمود اما عده ای با ماده و تبصره های زاید قانونی نمی گذارند کاری صورت گیرد و برخی هم در گذشته قانون را طوری طراحی کردند که کاری انجام نشود.
وی اظهار نمود: مسؤلان باید گزارش اقدامات خویش را به مردم عرضه کنند و این اقدامات باید برای رضای خدا و رفع مشکل مردم باشد و برای حفظ و پست مقام خود دست به این کار نزنند.

1400/12/15
14:01:09
0.0 / 5
380
تگهای خبر: شهر , صنایع دستی , طراحی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912