فراجا گردشگری
برگزاری دومین نشست روایت احیا در شهر تاریخی یزد؛

تجربیات مرمت و احیای خانه تاریخی حیرانی بررسی می شود

تجربیات مرمت و احیای خانه تاریخی حیرانی بررسی می شود به گزارش فراجا، دومین نشست روایت احیا با مبحث روایت تاریخی بنا، شکل گیری تاریخی و قدمت بنا، خصوصیت ها و اتفاقات تاریخی، افسانه ها و خاطرات جمعی و مستندات فنی و ارزش های هنری بنا در شهر یزد برگزار می گردد.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، دومین جلسه از سلسله نشست های روایت احیا، از جانب صندوق توسعه و احیا با همکاری بهره بردار خانه تاریخی حیرانی، همزمان با هفته صنایع دستی، در یزد برگزار می گردد.
این نشست با حضور شهاب طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، سید محمد رستگار مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد، سید مرتضی نقیبی، بهره بردار خانه های تاریخی حیرانی، مسؤلان شهری و استانی و همینطور استادان و علاقه مندان به میراث فرهنگی، چهارشنبه ۲۳ خرداد، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه خلاق زینو واقع در محله فهادان یزد، برگزار می گردد.
موضوع این سلسله نشست ها که مقرر است هر ماه در یک بنای تاریخی در استانهای مختلف برگزار شود، شامل روایت تاریخی بنا، بیان شکل گیری تاریخی و قدمت بنا، خصوصیت ها و اتفاقات تاریخی رخ داده در بنا، مستندات تاریخی شامل روایت افسانه ها و خاطرات جمعی و مستندات فنی و بیان ارزش های هنری و فنی بناست.
گفتنی است شرح مرمت و عملیات اجرایی و نکات مثبت مشارکت در مرمت و احیای بنا شامل تشریح انواع حمایت ها و استقبال عمومی و سودآوری و ایجاد اشتغال زایی و همینطور شرح معضلات مرمت و احیای بناها از دیگر موضوعات این سلسله نشست هاست.
خانه حیرانی در بافت تاریخی شهر یزد بعنوان نخستین شعبه خانه خلاق فعالیت خویش را در فروردین ماه ۱۳۹۸ شروع کرده است.



منبع:

1403/03/15
14:45:40
0.0 / 5
215
تگهای خبر: بافت تاریخی , شهر , صنایع دستی , مرمت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912