فراجا گردشگری
بهار گردشگری، ۲۸

پیک دیگری از سفر در ایام آخر بهار

پیک دیگری از سفر در ایام آخر بهار فراجا: پیک دیگری از سفرهای بهاری در ایام پایانی خرداد ماه در حال انجام است. خیلی از افراد مانند همیشه به استان های شمالی سفر کرده اند.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، پیک دیگری از سفرهای بهاری در حال انجام می باشد اینروزها ترافیک جاده های شمالی همچنان پابرجا است و بسیاری از شهرهای توریستی که آب و هوای مناسبی دارند، میزبان توریستهایی هستند که از روز ۱۰ خرداد تا ۱۸ خرداد را برای انجام دور دیگری از سفرها انتخاب نموده اند. اینروزها با پایان امتحانات و مدارس، آب و هوای بهاری و سرسبزی شهرها و روستاها، فرصت مناسبی برای سفر بعد از نوروز به وجود آمده و خیلی ها را راهی جاده های کشور کرده است.
به همین دلیل جاده های کشور شلوغ هستند و میزبان توریستهایی که می خواهند از روزهای آخر بهار نیز برای دیدن جاذبه ها بهره گیرند. اتفاقی که با هر پیک سفر می افتد این است که خیلی ها وارد استانهای شمالی کشور می شوند چون آب و هوا خنک است و در عوض اینروزها شهرهای جنوبی کشور به سبب گرمی هوا با استقبال کمتری رو به روست.
غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود بیش از ۶۷ هزار خودرو به گیلان در روز ۱۳ خرداد ماه آگاهی داد و اظهار داشت: نسبت به زمان مشابه هفته قبل، شاهد افزایش ۵۶ درصدی در ورود به استان و ۲۱ درصدی در خروج از استان هستیم.
وی با اعلان اینکه بیش از ۳۰ هزار خودرو از بزرگراه قزوین - رشت وارد استان شده اند، افزود: این میزان ورود نسبت به زمان مشابه هفته قبل، رشد ۱۰۳ درصدی را نشان میدهد.
تعطیلی دو روزه وسط هفته باعث شده تا روزهای ابتدایی و انتهایی هفته برای دو دوره زمانی چهار روزه در نظر گرفته شود. در این بین برخی نیز در تهران مانده اند تا بتوانند از خلوتی شهر شلوغ تهران بهره گیرند و روزهای آخر بهار را با رفتن به مناطق گردشگری و سرسبز داخل شهر بگذرانند.



از روز ۳ شنبه ۱۵ خرداد پلیس راه کشور اعلام نمود که ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر جنوب به شمال و آزاد راه تهران شمال برقرار است. اما در مناطق شمال غرب کشور و دامنه های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان و تعدادی از نقاط شمال شرق نیز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.
این رعد و برق امروز نقاطی از همدان و کردستان و استانهای آذربایجان شرقی و جنوب شرق آذربایجان غربی را نیز درگیر می کند. تعطیلات و سفرهای اینروزها درحالی به انجام می رسد که طبق اعلام مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا؛ بارش در کشو مناطق گسترده تری را در بر می گیرد و خیلی از استانها خصوصاً در ساعات پس از ظهر و اوایل شب، با افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید رو به رو خواهند شد. اما در این بین تهران آسمانی صاف و در بعضی از ساعات همراه با باد خواهد بود و دمای هوا هم به ۳۴ درجه سانتی گراد می رسد.
در تازه ترین وضعیت ترافیک، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نیز گفته است که ترافیک در آزاد راه قزوین کرج حدفاصل محمد شهر تا پل استاندارد و پل فردیس و کلارک وجود دارد اما هیچ کجا بارندگی نداریم و محورهای شمالی در این لحظه عادی و روان هستند.



تنها در بزرگراه تهران ورامین محدوده تقی آباد و عباس آباد سنگینی ترافیک وجود دارد. ارائه این گزارش توسط سرهنگ شیرانی در روز چهارشنبه انجام شده است روزی که بیشتر افراد در مسافرت هستند و کم کم به فکر بازگشت می افتند. حالا باید دید و منتظر بود تا روزهای پایانی هفته یعنی از فردا تا جمعه وضعیت ترافیک به چه نحو خواهد بود اما طبق پیش بینی ها و سابقه تعطیلات هفته های گذشته، به طور معمول ترافیک برای برگشت در جاده ها زیاد می شود.
بنابراین تنها افرادی می توانند از ترافیک جاده ها رهایی پیدا کنند که یا فردا و یا شنبه را برای برگشت انتخاب کنند. با این وجود پلیس راهور فراجا همیشه اعلام می کند پیش از حرکت از وضعیت جاده ها اطمینان یابید.


منبع:

1403/03/17
11:21:05
0.0 / 5
183
تگهای خبر: توریست , جاذبه , خودرو , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912