فراجا گردشگری

مرمت گنبد مسجد جامع عباسی به پایان رسید

مرمت گنبد مسجد جامع عباسی به پایان رسید فراجا: به گزارش فراجا، اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از پایان عملیات مرمت گنبد مسجد جامع عباسی خبرداد.



به گزارش فراجا به نقل از ایسنا و به نقل از ادراه کل روابط عمومی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، امیر کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: عملیات مرمت گنبد مسجد امام بعد از ایجاد اعوجاج در ترک های بخش جنوب شرقی گنبد و انجام صدمه شناسی از سال ۱۳۸۹ شروع شد.

او افزود: بعد از اتمام عملیات مرمت گنبد و بازگشایی بخشی از داربست ها در تابستان ۱۴۰۱، باردیگر کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی متوجه بروز اعوجاج در قسمت انتهایی ترک شانزدهم گنبد شدند، بنابراین با دستور وزیر میراث فرهنگی و معاون میراث فرهنگی کشور، کمیته ای چهار نفره شامل کارشناسان پیشکسوت معماری، مرمت و سازه در دو سطح ملی و استانی کار نظارت بر وضعیت و پایش گنبد را آغاز کردند.

کرم زاده خاطرنشان کرد: کمیته نظارت از تابستان ۱۴۰۱ در چند مرحله، کار نظارت و پایش زیرساخت ها و تزئینات بزرگترین گنبد کاشی کاری جهان را آغاز و بعد از بررسی ها و برگزاری نشست های مختلف و عرضه دستور کار، عملیات مرمت گنبد باردیگر از سرگرفته شد و درنهایت عملیات مرمت تزئینات و رفع اعوجاج در ترک شانزدهم در چند روز گذشته اتمام و این گنبد عظیم تاریخی از حصار داربست ها بعد از ۱۴ سال آزاد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: با عنایت به ادامه فعالیت کمیته نظارت بر گنبد مسجد امام، بخش محدودی از داربست ها برای پایش شالوده گنبد همچنان باقی مانده و بعد از آن عملیات مرمت کمربند گنبد بزودی شروع می شود.





منبع:

1403/03/19
11:14:25
0.0 / 5
219
تگهای خبر: صنایع دستی , گردشگری , مرمت , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912