فراجا گردشگری
مدیركل میراث فرهنگی لرستان:

پنج میلیارد تومان برای کاوش قلعه باستانی در تپه زاغه رومشکان نیاز است

پنج میلیارد تومان برای کاوش قلعه باستانی در تپه زاغه رومشکان نیاز است به گزارش فراجا، لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: برای کاوش قلعه باستانی در تپه زاغه رومشکان پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


عطا حسن پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: تپه باستانی زاغه رومشکان یکی از مناطقی است که کاخی مربوط به دوره ساسانیان را در دل خود جای داده است.
وی افزود: دلیل این که به این تپه، زاغه می گویند این است که تمام دیوارها و کف قلعه ای که در زیر تپه قرار دارد سالم می باشد و در دو طبقه در دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی تولید شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: تمام بنای مذکور زیر خاک قرار دارد، اما سقف آن بیرون است و با کمترین هزینه می توانیم نسبت به کاوش آن اقدام نماییم.
حسن پور با اعلان اینکه بمحض بیرون آوردن این قلعه از خاک و خوانا سازی آن، این بنابه عنوان یک کاخ ۲۰۰۰ ساله بهره برداری فرهنگی خواهد شد، اضافه کرد: تا حالا در ایران چنین اثری وجود نداشته و می توان به عنوان پایلوت از این کاخ بهره برداری فرهنگی خواهیم کرد.
وی بیان کرد: برای کاوش قلعه باستانی در تپه زاغه رومشکان پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این بنا را خواناسازی و مرمت نماییم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اشاره کرد: تپه زاغه و چیا جزو نخستین آثاری است که در فهرت ثبت ملی ایران قرار دارد و پیش از انقلاب و در دهه ۴۰ ثبت ملی شدند.




منبع:

1403/03/21
13:41:49
0.0 / 5
162
تگهای خبر: صنایع دستی , گردشگری , مرمت , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912