اسماعیلی: حضور در نمایشگاه صنایع دستی بازخورد واقعی دارد به گزارش فراجا، یک فعال صنایع دستی اظهار داشت: حضور در نمایشگاه های صنایع دستی سبب می شود بازخورد حقیقی از کارهایمان دریافت نماییم. سارا اسماعیلی، هنرمند گلیم باف اردبیلی که بتازگی در نمایشگاه صنایع دستی اردبیل شرکت کرده، در رابطه با تجربه حضور در این رویداد و تاثیر نمایشگاه ها بر فروش و دیده شدن محصولات در گفت و گو با گزارشگر مهر بیان کرد: به نظرم مهم ترین مزیت، ارتباط مستقیم با مشتری است. وقتی خریدار گلیم را از نزدیک لمس می کند، رنگ نخ ها را می بیند و در رابطه با روند بافت از خود هنرمند می پرسد، تصمیم خرید برایش آسان تر می شود. ما در فضای مجازی هم فعالیت داریم، اما نمایشگاه تجربه ای متفاوت می باشد. همینطور حضور در نمایشگاه سبب می شود بازخورد حقیقی دریافت کنیم؛ این که مردم چه طرح هایی را بیشتر می پسندند یا چه ابعادی فروش بیشتری دارد. وی ادامه داد: در نمایشگاه اخیر، چند گلیم بزرگ و تعداد زیادی گلیمچه کوچک فروختم؛ آثاری که شاید ماه ها در کارگاه می ماند تا مشتری مناسب خویش را پیدا کند. بسیاری از بازدیدکننده ها حتی اگر همان لحظه خرید نکنند، شماره تماس یا پیج کاری را می گیرند و بعداً سفارش می دهند. نمایشگاه ها نوعی برندسازی طبیعی برای هنرمند هستند. اسماعیلی اظهار داشت: در نمایشگاه اردبیل چند خریدار از تهران و تبریز حضور داشتند که پس از دیدن گلیم ها، برای سفارش عمده کارت گرفتند. بعضی افراد هم در مورد ارسال به خارج از ایران سوال می پرسیدند. نمایشگاه ها اگر درست برنامه ریزی شوند، می توانند مسیر صادرات را برای هنرمندان باز کنند. اسماعیلی بیان کرد: نخستین موضوع، تبلیغات گسترده تر است. بسیاری از مردم پس از نمایشگاه به من پیام دادند که خبر نداشتند این رویداد برگزار شده است. دوم، طراحی استاندارد غرفه ها؛ نور مناسب و چیدمان درست خیلی در دیده شدن اثر نقش دارد. سوم این که بهتر است در کنار فروش، بخش های آموزشی مثل کارگاه های زنده بافت هم برگزار گردد تا مخاطب با مراحل ساخت آشنا شود. این آشنایی سبب احترام بیشتر به زحمت هنرمند و بنابراین افزایش تمایل به خرید می شود. وی ادامه داد: گلیم اردبیل سابقه و هویت مشخصی دارد، اما هنوز آن طور که باید معرفی نشده است. در این نمایشگاه توانستیم نقش مایه های قدیمی، رنگ های طبیعی و شیوه های سنتی بافت را به نسل جوان نشان دهیم. خیلی ها حتی نمی دانستند برخی طرح ها از نمادهای عشایری الهام گرفته شده. این نمایشگاه موجب شد مردم باردیگر ارزش گلیم اصیل اردبیلی را درک کنند. اسماعیلی خاطرنشان کرد: به عقیده من دفاع از صنایع دستی فقط خرید یک محصول نیست؛ دفاع از یک فرهنگ، یک هویت و یک شیوه زندگی است. نمایشگاه ها این فرصت را فراهم می کنند که مردم به صورت مستقیم با این فرهنگ ارتباط برقرار کنند. امیدوار هستم برگزاری این نمایشگاه ها استمرار داشته باشد تا ما هنرمندان بتوانیم با انگیزه بیشتری کار نماییم. بطور خلاصه حضور در نمایشگاه سبب می شود بازخورد حقیقی دریافت کنیم؛ اینکه مردم چه طرح هایی را بیشتر می پسندند یا چه ابعادی فروش بیشتری دارد. سوم اینکه بهتر است در کنار فروش، بخش های آموزشی مثل کارگاه های زنده بافت هم برگزار شود تا مخاطب با مراحل ساخت آشنا شود. منبع: فراجا 1404/09/10 12:04:48 0.0 / 5 7 تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , صنایع دستی , طراحی این پست فراجا را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ثبت میراث در یونسکو به مفهوم مالکیت نیست موافقت دولت با سند مدیریت زنجیره تولید، توزیع، عرضه و صادرات صنایع دستی با دستور وزیر ساخت و ساز اطراف کاخ گلستان متوقف گردید آزمون جامع گردشگری در دانشگاه صنعتی شریف نظرات بینندگان در مورد این پست فراجا نظر شما در مورد این پست فراجا نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲