فراجا گردشگری

ظرفیت فراوان مازندران برای تبدیل شدن به پایلوت گردشگری زراعت

ظرفیت فراوان مازندران برای تبدیل شدن به پایلوت گردشگری زراعت فراجا: مشاور اجرایی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: پایلوت گردشگری زراعت بعنوان اولین نمونه در نوع خود در كشور یك راهبرد و استراتژی جدید در صنعت توریسم و گردشگری می باشد.


«علی ماهفروزی» در گفت وگو با ایسنا، بابیان این كه گردشگری زراعت بعنوان یك راهبرد و استراتژی جدید در صنعت توریسم است، اظهار نمود: اگر مقصد دیگر در حوزه گردشگری در نزدیكی مكانی كه مقرر است پایلوت گردشگری زراعت باشد قرار داشته باید مورد توجه و حائز اهمیت باشد، مصداق این كه چشمه سورت در چهاردانگه ساری كه از جاذبه های مهم سفر به ایران برای توریست توریسم خارجی بوده و اگر بخواهیم گردشگری زراعت را در روستای اطراف آن پیاده نماییم به خوبی پاسخ می دهد.
وی اضافه كرد: این ظرفیت برتر می تواند هم افزایی بوجود آورده و این هم افزایی گردشگری زراعت را در روستاهای اطراف رونق و زراعت وارد زندگی مردم شده و صنعت گردشگری را متفاوت تر و تنوع محصولات بیشتر و رغبت افراد برای آمدن به مازندران فقط پر كردن جاده ها و ترافیك جاده ای نیست بلكه می توانند از هر نقطه و محوری وارد مازندران شده و در نزدیك ترین روستا كه جاذبه گردشگری دارد، مردم تقسیم و دیگر این حجم ترافیك را در شهرها نداشته باشیم، با این كار یكی از مشكلات اساسی مازندران برطرف می گردد.
مشاور جهاد دانشگاهی مازندران درادامه اظهار داشت: پایلوت گردشگری زراعت در مازندران با محوریت جهاد دانشگاهی در روستایی درچپكرود جویبار برپایه تفاهم نامه ای كه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با جهاد دانشگاهی با گنجاندن محورهای مختلف بسته شد.
ماهفروزی اظهار داشت: طبق بازدید به عمل آمده از روستای چپكرود جویبار پیشنهادی عنوان شد تا از زمین ها و بركه جهاد دانشگاهی درآن منطقه برای گردشگری زراعت استفاده شود، مفهوم كلی كشاورزی با نام گردشگری كشاورزی همراه با ظرفیت ها و منبع بسیار مطرح شده كه می تواند محور مطالعه و دستاورد گردشگری در حوزه اقتصاد باشد.
مشاور گردشگری فرماندار ساری خاطرنشان كرد: گردشگری زراعت یك مفهوم اجرایی وعملیاتی گردشگری كشاورزی بوده و این نوع گردشگری تنها یك منبع و جاذبه می تواند باشد اما گردشگری زراعت می تواند یك مقصد باشد.
ماهفروزی اضافه كرد: می توان قطعه زمین های مشخص را با اهداف و رویكردهای ویژه از سایر قسمت های كشاورزی یك منطقه جدا و در نزدیكی مقصد با استفاده از نمایش شیوه های كاشت، داشت و برداشت و تنوع محصول به مردم یك جاذبه در مقصد برای گردشگران تولید كرد.
وی اظهار داشت: مزرعه بخش خاصی از گردشگری كشاورزی است كه در دنیا به لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت و درآمد زیادی دارد، در مازندران جاذبه دریا، جنگل و كوهستان وجود داشته و این ها هیچ كدام مقصد نیست ما باید برای هر كدام مقصد تعیین كرده، فضاهای محدود را هدفمند و انواع كشت، پرورش حیوانات، ماهی گرمابی و جلبرگ تولید نماییم.
مشاور اجرایی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان كرد: باید فضایی برای گردشگران گردش علمی، تفرج متمركز تولید و حتی متناسب با بوم گردی منطقه اقامتگاه هایی ساخته شود تا فرصتی برای اسكان گردشگران فراهم گردد.
ماهفروزی ورود به گردشگری زراعت را با چند هدف قابل پیگیری دانست و تصریح كرد: یكی از مهم ترین اهداف به وجود آوردن تنوع محصولات متناسب با ظرفیت ها از لحاظ علمی و بهداشتی در كنار یكدیگر كه به سمت و سو كشت ارگانیك رفته و محصولات سالم تری عرضه شود.
مشاور جهاد دانشگاهی مازندران اظهار داشت: فضای گردشگری با استفاده از غذای ارگانیك به توریسم درمانی كمك كرده و شرایط جامعه را آماده می كند تا غذای سالمی داشته باشند.
وی با اشاره به این كه توریسم زراعت به مدت پنج سال در دودانگه ساری در حال اجراست، اضافه كرد: با ورود به حوزه گردشگری در چهاردانگه ساری طی پنج سال اخیر امروز به روستای چپكرود با نمونه بزرگ تر وارد شده و امیدواریم نتیجه بهتری بگیریم، هم چنین اشتغال با طرح مبحث روستا بعنوان محور تولید در مازندران می تواند سبب شكوفایی و رونق اقتصاد مازندران شود.



1396/12/03
14:48:11
5.0 / 5
4405
تگهای خبر: توریسم , جاذبه , صنایع دستی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912