فراجا گردشگری

فعالیت واحدهای غیرمجاز در منطقه گردشگری اخلمد خراسان رضوی

فعالیت واحدهای غیرمجاز در منطقه گردشگری اخلمد خراسان رضوی فراجا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران اظهار داشت: با اجرای طرح جامع گردشگری اخلمد می توان این مجموعه را به لحاظ ساختمان های غیرمجاز ساماندهی كرد.


محمد طاهریان مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب، در مورد ساخت وسازهای غیر مجاز در منطقه اخلمد، اظهار نمود: منظره طبیعی اخلمد در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و تمامی ساخت وسازهایی كه در اطراف این منطقه انجام شده منجر به كاهش دید و لذت بردن از منطقه شده است و ساختمان های رنگارنگ هیچ سنخیتی با بافت منطقه كه بافتی تاریخی است و از خشت و گل تولید شده، ندارد.
وی در مورد راهكارها و جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز، تصریح كرد: با عنایت به جلساتی كه با مدیران شهرستان و هم مسئولین مربوطه انجام شد، در نظر داریم راهكاری در مورد طرح جامع گردشگری اخلمد داشته باشیم و با شناسایی ساختمان ها طرح جامع را برای آن تعریف نماییم و تا زمانی كه این طرح در نظر گرفته نشود هیچ گونه ساماندهی صورت نمی گیرد به همین منظور اقداماتی در مورد طرح جامع گردشگری اخلمد انجام شد و پیگیر این مورد هستیم كه آن را به نتیجه برسانیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران اضافه كرد: تابحال جلساتی در مورد این مورد برگزار گردید و پس از ایام تعطیلات نوروز این مورد را به جد پیگیری خواهیم كرد و در ادامه مشاركت بخش خصوصی را می طلبد تا تفرجگاهی مانند رستوران، پارك، استراحتگاه و... در آن منطقه مهیا شود و این امر با همكاری مردم منطقه محقق می گردد كه یكی از نكات حائز اهمیت به حساب می آید.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون جلوی ساخت وسازها تا حدودی گرفته شده و فردی كه می خواهد ساخت وسازی انجام دهد باید از دستگاه های مربوطه استعلام بگیرد، افزود: جلساتی با حضور دهیاری و شورای روستا و همینطور خود شهرستان در مورد ساماندهی اقامتگاه های غیرمجاز برگزار گردید و افرادی كه در آن منطقه مسافرپذیر هستند و یا شب ها خدمات به مسافر می دهند هیچ گونه نظارتی با استفاده از دستگاه های مربوطه بر آن ها وجود ندارد چراكه هر فردی برای خود مبلغی را برای خدمات دهی در نظر می گیرد.
طاهریان مقدم خاطرنشان كرد: تعدادی از افراد برای تولید اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر اقدام نمودند و منطقه این ظرفیت را دارد كه حدودا پنج و یا 6 اقامتگاه بوم گردی و حداقل 10 الی 15 خانه مسافر داشته باشد و با عنایت به اینكه در مجموعه اخلمد بیش از یك میلیون و 300 هزار توریست و همینطور 300 توریست خارجی وجود دارد، به همین منظور لازم است كه طرح ساماندهی و طرح جامع گردشگری اجرایی شود تا به نتایج مطلوب و هم مشكلات منطقه را تا حدودی رفع نماییم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران عنوان كرد: هم اكنون هیچ گونه اقامتگاهی در اخلمد وجود ندارد كه قابل استفاده و دارای مجوز باشد. 20 منزل و سوییت را شناسایی كردیم كه هیچ گونه مجوزی ندارند و در شهرستان تنها اقامتگاه ارگ رادكان در روستا رادكان و خانه مسافر خواجه نصیرالدین طوسی در رادكان وجود دارد و لازم به ذكر است كه دومین اقامتگاه بوم گردی رادكان در آینده نزدیك به بهره برداری خواهد رسید.




1396/12/09
14:26:04
5.0 / 5
4631
تگهای خبر: توریست , خدمات , شهر , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912