فراجا گردشگری

اینترنت رایگان این دفعه به سبك تاریخی و فرهنگی

اینترنت رایگان این دفعه به سبك تاریخی و فرهنگی فراجا: بعد از سفارش به اپراتورها برای عرضه خدمات مجانی اینترنتی، مقرر شده موزه ها و اماكن تاریخی هم به اینترنت مجانی مجهز شوند.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، عرضه اینترنت مجانی در مكان های عمومی یكی از مواردی است كه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن توجه داشته و در مواردی حتی به اپراتورها هم سفارش كرده در مكان های عمومی پر رفت و آمد امكان استفاده از خدمات مجانی اینترنتی را برای كاربران فراهم نمایند. این دفعه هم ظاهرا نوبت به موزه ها و اماكن تاریخی كشور رسیده كه با همكاری وزارت ارتباطات، اینترنت مجانی عرضه كنند.

در این باره علی اصغر مونسان - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- در شبكه اجتماعی توئیتر به نشستی مشترك با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره كرده و از عرضه اینترنت مجانی در كلیه موزه ها و اماكن تاریخی و فرهنگی كشور اطلاع داد.

البته جزئیات این خبر هنوز توسط جهرمی و وزارت ارتباطات مشخص و اعلام نشده است؛ اینكه این خدمات مجانی برای هر یك از شهروندان به صورت محدود و با عرضه مشخصات خواهد بود و یا دسترسی به اینترنت مجانی تنها با اتصال به وای فای عمومی فراهم می شود؛ كه هر كدام از این روش ها می تواند كیفیت خدمات عرضه شده را هم تعیین كند.

جهرمی اما پیش از این در پیشنهادی به اپراتورها برای عرضه حجم معینی از خدمات اینترنتی اظهار كرده بود: خدمات وای فای با حجم مشخص باید برای رفاه مردم قرار گیرد. همان گونه كه در دنیا معمول است این اتفاق بیفتد. به اپراتورهای اینترنتی پیشنهاد كردم در اماكن عمومی مانند پایانه های مسافربری، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار، ورزشگاه ها، فروشگاه های بزرگ و اماكن مذهبی، خدمات اینترنتی را تا حجم معینی با استفاده از توسعه شبكه های وای فای به صورت مجانی در اختیار مردم قرار دهند.

اگرچه امروزه بسته های اینترنتی اپراتورها برای اغلب گوشیهای هوشمند فعال است، اما همچنان نیاز به وای فای در بعضی اماكن و در شرایطی كه به هر علت اینترنت گوشی فعال نیست، حس می گردد. ازاین رو وای فای شهری با قابلیت ارائه سرعت و كیفیت بالا و گاهی مجانی برای كاربرانی كه در لحظه به اینترنت موبایل خود دسترسی ندارند و همینطور با عنایت به نیاز ابزارهای فاقد سیم كارت مانند لپ تاپ و تبلت به وای فای، مورد توجه خیلی از كاربران است.

ارائه وای فای مجانی یكی از خدماتی است كه گوگل هم در سال های اخیر شروع كرده است و پروژه وای فای مجانی خویش را هر بار در یكی از شهرها پیاده می كند. در خیلی از كشورهای پیشرفته جهان هم استفاده از وای فای در فضاهای شهری و عمومی مانند میدان ها، ایستگاه های اتوبوس، بیمارستان ها و دانشگاه ها به امری عادی تبدیل گشته است و گاها شهرداری ها تلاش می كنند با ارائه وای فای، رضایت خاطر شهروندان را كسب كنند.
در این باره شهر ونكوور كانادا چندی قبل اعلام نمود كه می خواهد به بزرگترین شهر آمریكای شمالی كه امكان استفاده از اینترنت وای فای عمومی مجانی را برای شهروندانش فراهم می كند، تبدیل گردد.
گریگور رابرتسون - شهردار شهر ونكوور كانادا - عنوان كرده است: "گسترش و توسعه تجهیزات و امكانات اینترنت وای فای مجانی در سطح شهر می تواند به رضایت و خشنودی شهروندان بینجامد و خدمات مجانی و مناسبی را هم برای گردشگران و مسافران تولید كند تا آنها بتوانند در صورت نیاز، به اینترنت مجانی برای انجام كارهای ضروری خود دسترسی داشته باشند".
وی گفته است كه در سال ۲۰۱۵ میلادی، ما ۴۲ مكان عمومی در سطح شهر را به اینترنت وای فای مجانی مجهز كردیم كه در سال ۲۰۱۶، ۱۵ ایستگاه اینترنت مجانی دیگر به این رقم افزوده شد و حالا امسال میلادی قصد داریم این رقم را به ۵۰۰ ایستگاه وای فای مجانی در سطح شهر بخصوص در جاهای شلوغ و اصلی شهر ونكوور برسانیم".

البته از آنجایی كه وای فای عمومی سیستمی همگانی است و در صورتی كه تمامی كاربران از یك نام كاربری و رمز عبور استفاده كنند، باید نكات امنیتی را هنگام اتصال به شبكه های عمومی رعایت كرده تا مانع از ارتكاب جرم و سوءاستفاده بعضی از سودجویان فضای سایبری شوند.




1396/12/15
14:07:59
5.0 / 5
4442
تگهای خبر: خدمات , شهر , كیفیت , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912