فراجا گردشگری

كوشش برای احیای هنر گردی و موزه های روستایی

كوشش برای احیای هنر گردی و موزه های روستایی فراجا: مدیر یك گالری می گوید برای تاسیس موزه های هنری و مقوله هنرگردی در روستاها طرح های اجرایی عرضه كرده اند.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، محبوبه كاظمی ـ مدیر گالری ترانه باران ـ در این زمینه توضیح داد: گالری «ترانه باران» از سال ۱۳۹۰ با دو رویكرد بنیادین پشتیبانی از هنرهای ایرانی و اسلامی با محوریت خط و خوشنویسی و احیای گردشگری هنری در ایران شروع به كار كرده و همواره برنامه هایی با اهداف توسعه در دو حوزه هنر و گردشگری عرضه داده است؛ در همین راستا دو سال پیش «حراج باران» را پایه گذاری كردیم تا هم خوشنویسی سنتی و معاصر ایران در چرخه اقتصاد هنر ورود جدی تری پیدا كند و هم برای جلب گردشگر هنری زمینه سازی نماییم.
او افزود: طرح «هنرگردی روستایی» كه تركیبی از گردشگری هنری و گردشگری روستایی است را در مراجع ذی الصلاح پیگیری می نماییم چونكه معتقدیم بخش اعظمی از میراث ماندگار ما و صنایع دستی مربوط به روستاهاست، در عین حال یكی از نشانه های توسعه یافتگی كشورها هم توسعه روستاهاست و حیف است در ایران به این سرمایه های بزرگ كم توجهی شود. مبحث فراگیری «موزه های فرهنگی هنری در روستاها» دستور كار دیگر ماست كه این طرح را با مبحث اشتغال زنان گره زده ایم كه خود پارامتری دیگر در توسعه یافتگی جامعه است.
كاظمی اظهار نمود: صیانت از میراث فرهنگی یكی دیگر از دستاوردهای طرح گردشگری هنری است كه می تواند از فرهنگ، هنر و اصالت قومیتی روستاها حراست كند. البته این مورد اتفاق جدیدی نیست و در كشورهای مختلف چنین موزه هایی وجود دارد، اما طرح ما تلفیقی بین گردشگری روستایی و گردشگری هنری شكل داده كه هم برای گردشگران هنری روستاها جذابیت بوجود می آورد و هم منجر به توسعه روستا می گردد. وقتی توریست به روستا می رود، در آن جا اقامت می گیرد و تفریح و خرید می كند. ضمن اینكه از موزه های میراث روستایی هم بازدید می كند و با قومیت و همینطور هنرهای جامعه مقصد آشنا می گردد.
مدیر گالری ترانه باران اظهار داشت: این طرح تقدیم سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده است و امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم دیگر دستگاه های مرتبط، با عنایت به ظرفیت های ارزآوری و اقتصادی این طرح، زمینه اجرایی به خود گیرد.



1397/04/20
14:28:47
5.0 / 5
5132
تگهای خبر: صنایع دستی , گردشگری , موزه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912