فراجا گردشگری

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران میزبان چپ دست ها شد

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران میزبان چپ دست ها شد فراجا: مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران امروز ۲۲ مرداد همزمان با روز جهانی چپ دست ها، با تدارك ویژه برنامه ای با همكاری انجمن چپ دست ها و گروه راز گردونه میزبان كودكان چپ دست شد.



به گزارش فراجا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این ویژه برنامه كاخ اختصاصی نیاوران از دو اثر هنرمند چپ دست اسپانیایی پابلو پیكاسو از گنجینه این موزه رونمایی نمود و كودكان ۱۰ تا ۱۲ سال با مكعب های كوبیسمی راویان قصه های خود شدند.
بعد از حضور شخصیت های قصه گو در نقش پیكاسو و نقاش فرانسوی ژرژ براك در كاخ اختصاصی نیاوران، قصه و بازی با مكعب شروع شد و مكعب ها قصه گفتند، داستان های كوبیسمی از پیكاسو و آثارش كه خود او هم از شنیدنشان تعجب كرد.
در آخر این ویژه برنامه، كودكان این تجربه شیرین را با ثبت خاطره ای در دفتر یادبود مجموعه نیاوران ماندگار كردند.
گفتنی است در سال ۱۹۰۸ میلادی پابلو پیكاسو و نقاش فرانسوی ژرژ براك متأثر از قالب امپرسیونیسم فرانسوی سبك جدیدی را در كشیدن مناظر به كار بردند كه از نظر چندین منتقد، از مكعب های كوچكی تشكیل شده است. این سبك كوبیسم نام گرفت و برخی از نقاشی های این دو هنرمند در این زمینه آنقدر به هم شبیه هستند كه تفكیك آن ها بسیار مشكل است.
همچنین همزمان با این رویداد، عكاسان و طراحان چپ دست به مجموعه نیاوران آمدند تا طبیعت زیبا و بناهای تاریخی این مجموعه را سوژه كار خود كنند. این برنامه هم به منظور آشنایی عمیق تر هنرمندان با معماری دوران قاجار و پهلوی و بهره مندی از نگاه زیبایی شناسانه آن ها، در این روز تدارك دیده شد.

1397/05/26
13:20:09
5.0 / 5
4324
تگهای خبر: هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912