فراجا گردشگری

انتقاد از سازمان میراث

انتقاد از سازمان میراث به گزارش فراجا نماینده مجلس با تاكید بر اینكه اولویت ها در كمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی تغییر نمی كند اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی هنوز برنامه و استراتژی مشخصی برای گردشگری ندارد.



پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراكسیون گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: با تشكیل كمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی اولویت ها تغییر نمی نماید. ما برای تشكیل این كمیسیون با كارشناسان میراث فرهنگی هم در ارتباط بوده ایم. اتفاقا دغدغه من میراث فرهنگی هم هست و معتقدم كه راه حفظ هویت ملی و گسترش فرهنگ حفظ میراث فرهنگی، در گرو گسترش صنعت گردشگری است. اگر گردشگری توسعه پیدا كند؛ منبعی می گردد كه بتواند از میراث فرهنگی هم نگهداری كند.
وی ادامه داد: برای ما بسیارمهم است كه گردشگر ایرانی جاذبه های فرهنگی كشورش را هم بشناسد. اكنون مردم ما به مناطقی می روند و گردشگری كشورهایی را رونق می بخشند كه با حداقل بحث های هویتی رو به رو هستند. آنها از این طریق درآمدهای زیادی را كسب می كنند ولی ما با این میراث غنی كه در كشور داریم درآمد كسب نمی كنیم.
سلحشوری بیان كرد: زمانی كه به صربستان سفر كردم همه مسئولان این كشور از جمله وزرا، معاون نخست وزیر و... از تمدن غنی پارس صحبت می كردند آنها ایران را كشوری با هویت برجسته می دانند ولی ما خودمان قدر كشور خودمان را نمی دانیم.
عضو فراكسیون گردشگری مجلس درباره اینكه در مقابل اصرار نمایندگان مجلس بر وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، مسئولان این سازمان اعلام می كنند كه همیشه پاسخگوی نمایندگان بوده اند اظهار داشت: در مقابل اینكه چرا می خواهیم گردشگری به وزارتخانه تبدیل شود تنها یك سوال و جواب به همه این بحث ها خاتمه می دهد و آن این است كه اگر این سازمان وزارتخانه بود آیا در چهار سال، چهار رئیس عوض می كرد؟ من فكر می كنم این سوال و جواب آن خیلی كامل است و خیلی از سوالات را پاسخ می دهد.
وی اظهار داشت: اكنون در سازمان میراث فرهنگی از نیروی افرادی كه زمانی در جزیره كیش كار می كردند استفاده شده، اگر كسی به یك حوزه وارد می گردد حداقلش این است كه افراد كارآمد این حوزه را بشناسد و از آنها استفاده كنند اما اكنون این سازمان در حد یك جزیره تقلیل پیدا كرده است.
سلحشوری بیان كرد: تا جایی كه من می دانم رئیس سازمان در كیش هم چندان موفق عمل نكرده است. در جلسه روسای تشكل های گردشگری هم اعلام گردید كه هنوز در بخش معاونت گردشگری سه اداره كل، مدیر ندارد. به نظرم این سازمان هنوز نقشه راه درستی ندارد.
وی اضافه كرد: من از احترامی كه سازمان برای نمایندگان قائل است، قدردانی می كنم. چون هر لحظه كه اراده كرده ایم با رئیس سازمان و معاون ایشان جلسه داشتیم. ولی مسئله ما درباره میراث فرهنگی و گردشگری كشور است كه باید گسترش پیدا كند اما زمانی كه با آن ها صحبت می كنیم متوجه می شویم كه برنامه و استراتژی مشخصی ندارند. حتی به نظرم این سازمان شان ریاست جمهوری را هم با نصب كاشی ماندگار بر سر در خانه پدری رئیس جمهور حفظ نكرد. بعضی از حركت ها توسط این سازمان ناشیانه است.
 

1396/09/06
17:53:32
2.5 / 5
4749
تگهای خبر: سازمان میراث فرهنگی , گردشگری , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
کارمند:
دولتی ها نمی گذارند وزارتخانه میراث فرهنگی تشکیل بشود . عده ای که از کیش سواربر قطار سازمان شده اند و در مهمانی میراث فرهنگی کشور روزگار می گذرانند ، عده ای هم از مدیرکل های قدیم کنگر خورده و لنگر انداخته (حتی بازنشسته ها) و اینجا را ارث پدری خود می دانند و حاضر به ترک میز و پست های خود نیستند . اگر این سازمان عریض و طویل تبدیل به وزارتخانه شود بی گفتگو مدیران لایق و کار بلد در رأس استانها قرار خواهند گرفت چرا که از طرف مجلس تحت نظارت هستند و باید پاسخگو باشند. وضعیت پرداختی های زیر خط فقر کارشناسان این مجموعه هم انشاالله عادلانه می شود.
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912