فراجا گردشگری
سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان:

در صورت تخریب قلعه فلك الافلاك میراث مقصر شناخته می‎شود

در صورت تخریب قلعه فلك الافلاك میراث مقصر شناخته می‎شود فراجا: سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: فلك الافلاك تخریب شود ما مقصر شناخته می‎شویم.


زهرا بهاروند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: هم اكنون به صورت مستمر كار استقامت بخشی قلعه فلك الافلاك انجام می گردد و در این راستا اقدام به سبك سازی كرده ایم.

وی با اشاره به اینكه تاكنون پنج لایه خاك از پشت بام آن برداشته شده است، افزود: سالانه مرمت قلعه به طور منظم انجام می گردد.

بهاروند با اشاره به اینكه مشاور طرح استقامت بخشی درجه یك بوده و با بررسی و مطالعه، طرح آن را عرضه داده است، بیان كرد: هزینه استقامت بخشی بالا بوده و به دلیل اهمیت مبحث قلعه زیرنظر پایگاه های میراث فرهنگی كشور است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان در رابطه با آزادسازی حریم قلعه اظهار داشت: در این خصوص حدود 40 میلیارد تومان تخصیص گرفتیم كه 26 میلیارد تومان آن به ارتش داده شده است. در رابطه با زمین، سپاه مقرر است در جایی دیگر زمین بگیرند و به نقطه دیگری جابجا شوند؛ در آینده ای نزدیك شاهد انتقال سپاه هم خواهیم بود.

بهاروند تصریح كرد: متأسفانه اخباری در فضای مجازی در خصوص تخریب قلعه مخابره می گردد كه وجهه خوبی ندارد چراكه میراث فرهنگی بیشتر از افراد عادی دغدغه سلامت این بنای عظیم را دارد، اگر آسیبی به اثر وارد شود مقصر اصلی ما شناخته می شویم برای همین تمام تلاش خویش را در حفظ آن به كار بسته ایم.



1396/09/14
12:43:43
5.0 / 5
4579
تگهای خبر: میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912