فراجا گردشگری

موزه لوور روزهای بیشتری بلاعوض میگردد

موزه لوور روزهای بیشتری بلاعوض میگردد فراجا: مسؤولان موزه لوور فرانسه اعلام نمودند در هر ماه یك شنبه شب را به صورت بلاعوض پذیرای علاقه مندان و گردشگران خواهند بود.


به گزارش فراجا به نقل از فرانس۲۴، لوور بعنوان پربازدیدترین موزه جهان قبل از این در كل سال شش روز را به صورت بلاعوض فعالیت می كرد اما گزارش های اخیر از آن حكایت می كند كه این طرح موفقیتی در جذب طیف گسترده تری از جامعه فرانسوی نداشته است و بنا بر این و برمبنای طرح جدید هر ماه یك شنبه شب را باز بلاعوض خواهد بود تا جوانان و خانواده های كم درآمدتر باز بتوانند این مكان فرهنگی و هنری دیدن كنند.
هدف از این طرح كه مقرر است از پنجم ژانویه اجرایی شود این است كه افراد ساكن در مناطق فقیر حومه پاریس و همین طور جوانان و خانواده ها و فرزندانشان باز فرصت بازدید از لوور را به دست آورند.
هم حالا بهای بلیت كامل بازدید از موزه لوور ۱۷ یورو (۱۹ دلار) است.
شمار بازدیدكنندگان فرانسوی از موزه لوور در شش روز تعطیل سال این موزه برای نخستین بار كاهش یافته است و این در شرایطی است كه تعداد توریستهای خارجی لوور همواره در حال رشد است.
شمار گردشگران موزه لوور در سال ۲۰۱۷ با افزایش چشمگیر به ۸.۱ میلیون نفر رسید تا آنرا تبدیل به پربازدیدترین گالری جهان كند، این در شرایطی است كه در سال ۲۰۱۶ و بروز حملات تروریستی در پاریس شمار بازیدكنندگان از این موزه افت قابل ملاحظه ای را تجربه كرده بود.
اعتراضات اخیر جلیقه زردها كه به جهت افزایش قیمت سوخت های فسیلی و سیاست های محیط زیستی «امانوئل مكرون» رئیس جمهور فرانسه شكل گرفته باز چهره شهر پاریس بعنوان پرگردشگرترین شهر جهان را به یك میدان مبارزه خیابانی تبدیل نموده و حتی موجب شد برخی موزه ها، اماكن فرهنگی و گالری های شهر در اول ههفته جاری تعطیل شوند.
این معترضان تابحال به تاق نصرت در میدان«شارل دوگل» حمله كرده اند و روی دیوارهای آنرا با نقاشی های گرافیتی پر كرده اند و همین طور چندین مجسمه یادبود در این مكان تاریخی همچون مجسمه ماریان (الهه آزادی و نماد ملی جمهوری فرانسه) را تخریب كرده اند.
گالری ملی «ژو دو پوم» كه یك مركز هنری برای تصاویر و رسانه های مدرن و پست مدرن باز از هجوم معترضان در امان نبوده است.
سازمان جهانی گردشگری در گزارش سالانه ۲۰۱۷، فرانسه را با جذب ۸۶.۹ میلیون توریست در رتبه نخست قرار داد و پاریس باز همچنان در صدر لیست محبوب ترین شهرهای توریستی قرار دارد. ناآرامی ها اخیر بخصوص در ماه پایانی سال و نزدیك شدن به ایام كریسمس می تواند آثار منفی برای صنعت گردشگری پاریس و فرانسه به همراه داشته باشد.



1397/09/14
14:50:08
5.0 / 5
4476
تگهای خبر: توریست , شهر , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912