فراجا گردشگری
معاون گردشگری به ایسنا خبر داد:

افزایش 27 درصدی سفر آمریكایی ها به ایران، ۵۰ درصد گردشگران ایران همسایه هستند

افزایش 27 درصدی سفر آمریكایی ها به ایران، ۵۰ درصد گردشگران ایران همسایه هستند به گزارش فراجا معاون گردشگری با بیان این كه در هشت ماه نخست امسال حدود ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار توریست به ایران سفر كرده اند كه در مقایسه با سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: سفر گردشگران آمریكایی به ایران هم در هفت ماه نخست امسال ۲۷ درصد رشد داشته است.


ولی تیموری به ایسنا خبر داد: در هفت ماه نخست امسال یك هزار و ۶۶۵ توریست آمریكایی به ایران آمدند كه این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشده داشته است. تنها در ماه آبان ۲۱۴ توریست آمریكایی به ایران سفر كردند كه در مجموع شمار گردشگران ایالات متحده آمریكا در ایران از آغاز سال ۹۷ تا آخر ماه آبان به ۱۸۷۹ نفر رسیده است.
وی رشد سفر این گردشگران به ایران را با عنایت به خروج آمریكا از برجام و تهدیدها و تحریم های اخیر قابل توجه دانست و بیان كرد: با وجود فشارهایی كه در ماه های گذشته وارد شده اما كنجكاوی توریستهای خارجی برای دیدن ایران و آشنایی با مردم و جامعه بیشتر شده است.
معاون گردشگری همینطور اظهار داشت: با رایزنی هایی صورت گرفته با مراجع ذی ربط، فرایند صدور ویزای اتباع آمریكایی هم تسهیل می گردد.
به گفته او، تعداد كل گردشگران ورودی به ایران در سال ۹۶ حدود ۵ میلیون و ۱۱۳ هزار نفر بود، درحالی كه جمعیت گردشگران ورودی به ایران در هشت ماه نخست امسال متجاوز از آن عدد شده و با ۵۷ درصد رشد به ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر رسیده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این كه بیشترین گردشگران ورودی به ایران از كشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و تركیه بوده اند، اضافه كرد: در مجموع حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار توریست از این سه كشور به ایران سفر كرده اند كه بیشتر با تركیبی از انگیزه ی زیارت، تفریح و درمان به ایران آمده اند. ایران برای گردشگران اروپایی و آمریكایی، مقصدی فرهنگی به حساب می آید و آمار گردشگران ورودی از آمریكا و اروپا هم مشخص ااست.
وی خاطرنشان كرد: در همه جای دنیا و حتی در بهترین مقاصد گردشگری، بیشترین حجم گردشگران از كشورهای همسایه هستند، ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.
تیموری درباره تاثیر نرخ ارز در رشد توریست خارجی، اظهار نمود: هزینه ها و قیمت تمام شده بسته ی سفر یكی از عوامل رقابت پذیری مقاصد گردشگری می باشد. افزایش نرخ ارز در ورود توریستهای خارجی به كشورمان بی تاثیر نبوده است اما اقدامات و برنامه های خوبی هم برای جذب توریستهای خارجی صورت گرفته است كه تاثیر بسزایی در این روند داشته است.
معاون گردشگری، میهمان نوازی و تعامل ایرانیان را از دلایل و ابزارهای مؤثر در جذب توریست دانست و بیان كرد: گردشگری عامل بسیار مهمی در معرفی و عرضه تصویر واقعی از ایران به مردم جهان است، گردشگران خیلی از كشورهای آمریكایی و اروپایی بعد از سفر به ایران و در بازگشت به كشور خودشان از واقعیت هایی كه در ایران دیده اند در فضای مجازی سخن می گویند.



1397/10/13
14:05:16
5.0 / 5
4166
تگهای خبر: توریست , سازمان میراث فرهنگی , سفر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912