فراجا گردشگری

آخرین نمایش خارج از خانه گنجینه توت عنخ آمون

آخرین نمایش خارج از خانه گنجینه توت عنخ آمون به گزارش فراجا بزرگ ترین مجموعه از گنجینه «توتن خامون» كه تابحال در خارج از مصر به نمایش درآمده است قرار است در اواخر همین سال قبل از آن كه برای همیشه به مصر بازگردد، در گالری «ساعتچی» لندن به نمایش گذاشته شود.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوز پیپر، این نمایشگاه كه به نام « توت عنخ آمون: گنجینه فرعون طلایی» مقرر است از دوم «نوامبر» سال ۲۰۱۹ تا سوم «می» سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شود، صدمین سال كشف مقبره این حكمران باستانی مصر را همراه با ۱۵۰ اثر باستانی را جشن می گیرد.
این سومین مرحله نمایش این مجموعه است كه قبل از این برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در مركز علوم كالیفرنیا و بعد از آن در پاریس به نمایش درآمد. در مجموع این نمایشگاه به ۱۰ شهر مختلف سفر خواهد نمود اما سخنگوی این نمایشگاه اطلاعاتی در مورد مقصد بعدی این نمایشگاه بعد از آن كه در لندن به نمایش درآمد، عرضه نداد.
در بین آثار نمایشی، تابوت طلایی كه بدن مویایی شده «توت عنخ آمون» در آن قرار داشت و مجسمه طلایی كه متخصصان معتقدند چهره ای از «توت عنخ آمون» را به نمایش می گذارد با اینكه پیش تر گمان می رفت مجسمه ای از پدربزرگ «توت عنخ آمون» است، هم وجود دارند.
این آثار باستانی كه در كنار مقبره این فرعون قرار داشتند در سال ۱۹۲۲ و توسط دیرینه شناس بریتانیایی «هاوارد كارتر» كشف شدند.
نمایشگاه های پیشین كه در لندن برگذار شدند با بیشتر از یك میلیون بازدیدكننده، ركورد بازدید را در سال های ۱۹۷۲ و ۲۰۰۷ شكستند. هر دو این نمایش ها كمتر از ۵۵ اثر را به نمایش گذاشتند كه یك سوم تعداد آثاری است كه در این نمایشگاه از آن رونمایی می شود.
سود حاصل از این نمایش به پشتیبانی از «موزه بزرگ مصر» واقع در قاهره كه انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ افتتاح شود، كمك خواهد نمود. بعد از آخر نمایش این آثار در ۱۰ شهر مختلف، این آثار برای نمایش دائمی در موزه بزرگ مصر به این كشور باز می گردند.
«توت عنخ آمون» از مشهورترین پادشاهان مصر باستان و فرزند «نفرتی تی» و «آخن آتون» است كه در سن ۱۰ سالگی به تخت نشست. او تنها ۹ سال بعد از آن زنده ماند و تا سال ۱۳۲۴ قبل از میلاد پادشاهی كرد و در طول دوران پادشاهی اش تلاش زیادی برای بازگرداندن مذهب چندخدایی آغاز كرد، تلاش هایی كه با انقلاب پدرش «آخناتون» و تثبیت یكتاپرستی در مصر بی نتیجه ماند.




1397/12/06
14:33:45
5.0 / 5
4382
تگهای خبر: آثار باستانی , سفر , شهر , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912