فراجا گردشگری
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

موافقت اصولی ۴۸ ساعته صورت می گیرد

موافقت اصولی ۴۸ ساعته صورت می گیرد به گزارش فراجا معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: اگر سرمایه گذاری پولی آورده و حوزه گردشگری را قابل دانسته است، تا جایی كه می توانیم، كمك نماییم.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، حسین اربابی در پنل تخصصی بررسی سیاست های تشویقی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و هتلداری كه در هتل گردشگر توس برگزار گردید اظهار نمود: صدور معافیت اصولی را از ابتدا باز تعریف و بعضی از نكات داخل آنرا حذف كرده ایم. بعنوان مثال قبل از این یك موافقت اصولی اولیه صادر، سپس استعلام های مكرر داشته و طول دوره موافقت اصولی آن زمان ۶ ماه بود كه شخص ۲ سال می دوید و تمدید انجام می شد و در هر تمدید هم انواع و اقسام اتفاقات می افتاد.
وی بیان كرد: هم اكنون موافقت اصولی ظرف مدت كوتاهی كه حداقلش ۴۸ ساعت است، صورت می گیرد و در شیوه نامه ای كه به تمام مدیران كل ابلاغ كرده ایم حداكثرش برای مواردی كه مشكل دارد یك ماه خواهد بود. در حالیكه میانگین صدور موافقت اصولی در سازمان میراث فرهنگی ۶ ماه در كل كشور بود، اما حالا دیگر هیچ اداره كلی نمی تواند هیچ موافقت اصولی را بیشتر از یك ماه معطل بگذارد. اداره كل استان ها مكلف هستند ظرف یك ماه یا پاسخ منفی دهند كه موافق نیستیم یا اگر موافقیم الزاماً موافقت اصولی را صادر نماییم و این گونه دیگر موافقت اصولی اولیه حذف شد. در همین مسیر هم یك سری از فرآیندها اصلاح گردید، همچون فرآیندی كه برای اعتبارسنجی از سرمایه گذاران صورت می گرفت.
اربابی عنوان كرد: پیش از الكترونیكی شدن معافیت اصولی، سنگ های بسیاری بر سر راه سرمایه گذاران قرار داشت همچون بررسی كردن چك برگشتی، تسویه حساب مالیاتی و بیمه و بالاخره در خلال اتفاقات بسیار، به دنبال حذف فرآیندها آمده ایم. با استناد به مصوبه هیأت وزیران و اصلاحی آن از سه مرجع رسمی كشور یعنی بانك مرزی، بیمه و مالیات خواسته ایم كه فهرست بدهكاران اصلیتان را به ما بدهید و آنرا از این به بعد مأخذ كارمان برای صدور مجوز قرار می دهیم.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: اگر كسی در آن فهرست خاص نباشد، هیچ مشكلی نداریم. همین كه آمده در سایت ثبت نام كرده و همین كه عزم خودش را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اعلام نموده است از نظرمان برای سرمایه گذاری كاملاً معتبر است. چه در حسابش ۱، ۰۰۰ تومان پول باشد چه ۱۰ هزار متر سند به نامش باشد و یا هیچ سندی به نامش نباشد.
اربابی خاطرنشان كرد: به این اذعان داریم كه در سیستم اقتصادی شاید بعضی ها نخواهند پرینت حسابشان را به منِ دولتی نشان دهند، نخواهند نشان دهند چه میزان سند به نامشان هست یا نیست یا به نام خانواده اش هست یا اصلاً وكالتی دارد. ازاین رو این ها را كاملاً حذف كرده ایم.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: اصلاحات بسیاری انجام شد و می دانم كه هم موافقانی دارد و هم مخالفانی را؛ ولی تا آن جایی كه از دستمان برمی آمد این بود كه اقتضائات سرمایه گذار و سرمایه گذاری در كشوری كه سیستم های اقتصادی آن نوپا است و به هر حال هنوز هماهنگی كامل بین دستگاه های اقتصادی نیست را سعی كردیم این اقتضائات را حتما در نظر بگیریم و بعد شیوه نامه سرمایه گذاری را بنویسیم.
اربابی اشاره كرد: در همین راستا برای آنكه چوب لای چرخ دوستان نگذاریم بهتر این است كه سیستم را از آفت های مهم مثل اعمال سلیقه دور نماییم و بهترین راهش این بود كه بیاییم صدور موافقت اصولی را تحت یك سیستم كاملاً الكترونیكی قرار دهیم كه این اتفاق آخر سال قبل افتاد و به استان ها ابلاغ كرده ایم كه تمام فرایند سرمایه گذاری ها بایستی الزاماً از راه این سیستم الكترونیكی صورت گیرد و هم ایراداتی هم در سیستم بوده و هست كه به فراخور مواجهه با آن داریم ایرادات را حذف و برطرف می نماییم.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی صدور موافقت نامه های اصولی را آغاز كرده اند و برخی از ادارات كل ظرف ۴۸ ساعت الی یك هفته موافقت اصولی را با رعایت تمام قوانین و مقررات صادر می كنند. بنابراین سعی كردیم این فرآیندها برای سرمایه گذاران روان شود. همینطور كوشیده ایم در سامانه یك راهنمایی بگذاریم كه دوستان سرمایه گذار به راحتی بتوانند مسیر سایت را پیش بروند و سایت به صورت اتوماتیك پیامك را ارسال می كند كه در چه مرحله ای با چه كد پیگیری هستید.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان كرد: در تهران هم بعنوان ناظر موافقت اصولی و درخواست های سرمایه گذاری را رصد می نماییم. از سوی دیگر توانسته ایم تنوع حوزه های سرمایه گذاری را در حوزه های مختلف گردشگری تعریف نماییم و در كنار آن به دنبال استانداردسازی موارد مختلف باشیم.
اربابی خاطرنشان كرد: اینكه در كنار اسم هتل پروژه های محرك گردشگری آمد، خود معنادار است به این مفهوم كه درست است كه هتل از نظر سرمایه گذاری عمده ترین و سنگین ترین وزن سرمایه گذاری را در حوزه تأسیسات گردشگری دارد؛ اما نگاه به حوزه های جدید و سرمایه گذاری به تنوعی كه می شود در حوزه سرمایه گذاری گردشگری داشت یك نگاه نویی بود.
وی افزود: در مورد مجتمع های تفریحی، مجتمع های درمانی توریستی به نام گردشگر سلامت، مجتمع هایی كه می توانند جذابیت های خاص خودشان را مثل مراكز تفریحی و سرگرمی ایجاد كنند، كوشیده ایم كه برای این ها هم یك فضای خوبی را در نظر بگیریم كه بتوانند بیایند و باعث رشد گردشگری بشوند.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یكی از اتفاقات بزرگ حوزه گردشگری را حوزه استارتاپ ها دانست و اضافه كرد: حوزه ای كه به راحتی حالا در خانه خودتان می نشینید و بلیت و هتلتان را را رزرو می كنید و همینطور می توانید از تجربیات دیگران استفاده كنید، حوزه های تكنولوژی های جدید با ایده ها و اتفاقات نو كه لزوماً هم كامپیوتری یا لزوماً كامپیوتری نیستند، هستند.
اربابی اظهار داشت: حوزه سرمایه گذاری بیشتر از آنكه نیازمند پول و مجوزها باشد نیازمند حمایت است، به صورتی كه چوب لای چرخ دوستان نگذاریم و دوم این كه فرآیندهای خودمان را روان تر نماییم، چون یكی از این فرآیندها، فرآیند اعطای وام و استفاده از تسهیلات است.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان كرد: از حوزه های بانكی خواهش می نماییم كه در حوزه تسهیلات و فرآیندی كه بانك ها برای تسهیلات دارد به ما كمك و مساعدت كنند؛ به خصوص در حوزه وثیقه ها و حداقل این است كه در وثیقه گرفتن خود طرح ها كمك كنند تا در حوزه كوتاه كردن طرح ها كه حداكثر زمانی را كه جهت بررسی طرح های گردشگری اختصاص می دهند، به هیچ عنوان از ۴۵ روز فراتر نرود و بتوانیم مسیر بهتری را پیش رویم.
اربابی اضافه كرد: امیدواریم مجموع دوایر دولتی و مجموع كسانی كه كار را از منظر حاكمیت به عهده دارند بتوانند قدر سرمایه ها را بدانند و بتوانند قدر پولی را كه سرمایه گذاران به سختی به دست آورده اند و حالا در این عرصه می خواهند به كار ببرند بدانند و باعث سرخوردگی حوزه سرمایه گذاری نشویم. اگر این امید را در دل سرمایه گذاران زنده نگه داریم و سرمایه گذاری با یك فرایند ساده روان و بدون مشكل جلو برود، رسالت خودمان را انجام داده ایم.



1398/03/23
18:58:43
5.0 / 5
4408
تگهای خبر: بیمه , توریست , سازمان میراث فرهنگی , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912