فراجا گردشگری

پرونده نوتردام در كمیته میراث جهانی مطرح نمی گردد

پرونده نوتردام در كمیته میراث جهانی مطرح نمی گردد به گزارش فراجا كمیته میراث جهانی یونسكو در چهل و دومین دوره از این اجلاس در ارتباط با آینده كلیسای «نوتردام » پاریس تصمیم گیری نخواهد كرد.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، كمیته میراث جهانی یونسكو كه امسال در «باكو» از سی ام ماه ژوئن تا دهم ماه جولای برگزار می شود، به مسئله كلیسای «نوتردام» نمی پردازد، چونكه فرانسه گزارش كاملی در ارتباط با آتش سوزی مهیب كلیسای « نوتردام» به این كمیته عرضه نداده است.
موسسه « نوتردام» امروز اعلام كرد، داربست های اطراف مناره كه قبل از آتش سوزی به منظور بازسازی این بخش از كلیسا نصب شده بودند، در هفته های آینده غیر قابل استفاده خواهند شد.
دولت فرانسه كه مسئولیت اداره این كلیسا را بر عهده دارد قول داده است تا گزارش این حادثه را تا قبل از یكم ماه دسامبر آماده كند و حالا این كمیته رسیدگی به پرونده این كلیسا را به سال ۲۰۲۰ موكول كرده است. البته تصمیمات اولیه این كمیته در خصوص اینكه بازسازی این كلیسا می بایست در جهت مقرارت كمیته جهانی میراث صورت بگیرد در همین دوره عرضه خواهد شد.
پیشتر « ماكرون» پیشتر اعلام رده بود می خواهد كلیسای «نوتردام» كه نامش بعنوان یكی ازمیراث جهانی یونسكو به ثبت رسیده است، تا قبل از آغاز المپیك تابستانی سال ۲۰۲۴ باردیگر بسازد. این اظهارت سبب به وجود آمدن نگرانی و اخطار مدیران و كارشناسان هنری شد.
یونسكو هم تاكید دارد تمامی اقدامات بازسازی و حفاظت از این كلیسای قرون وسطی در ابتدا باید مورد تایید كارشناسان این حوزه قرار گیرد.
«كلیسای نوتردام» در شهر پاریس بعنوان یكی از جاذبه های مذهبی، تاریخی و گردشگری فرانسه با ۸۵۰ سال قدمت چندی قبل گرفتار حریق گسترده شد و بخشی از آن در آتش سوخت.
اهمیت این كلیسا در هویت تاریخی، ادبی و معماری گوتیك آن است كه هر ساله میزبان بیشتر از ۱۳ میلیون توریست است.




1398/04/05
12:49:13
5.0 / 5
4321
تگهای خبر: توریست , جاذبه , حفاظ , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912