فراجا گردشگری

كاشی ماندگار بر سردر منزل پروفسور هشترودی نصب گردید

كاشی ماندگار بر سردر منزل پروفسور هشترودی نصب گردید فراجا: كاشی ماندگار بر سردر منزل پروفسور محسن هشترودی ریاضی دان معاصر ایرانی در مراسمی با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نصب گردید.


به گزارش فراجا به نقل از مهربه نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، در این مراسم سیدمحمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیداحمد محیط طباطبایی رئیس ایكوم ایران، روح الله مهدی نژاد رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث ‍فرهنگی، اعضای خانواده پروفسور هشترودی و جمعی از همكاران و دوستان و شاگردن این ریاضی دان برجسته معاصر حضور داشتند. فریبا هشترودی دختر پرفسور محسن هشترودی در حاشیه این مراسم با قدردانی از تلاش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نصب «كاشی ماندگار» بر سردر منزل این استاد ریاضی اظهار داشت: «به دنبال تأسیس انستیتوی علمی پروفسور هشترودی هستیم كه نصب "كاشی ماندگار" بر سردر منزل استاد می تواند مقدمه خوبی برای تأسیس این انستیتو باشد. »

او اضافه كرد: «فردا (پنجشنبه) هم نشست بازخوانی اندیشه های پروفسور هشترودی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار می گردد. »

هشترودی اضافه كرد: «پروفسور هشترودی عمر گرانمایه خویش را صرف تعلیم و تربیت و آموزش و پژوهش كرد و شاگردان بسیاری را تربیت كرد و خانه استاد همیشه محل آمدوشد شاگردان و دوستان او و مكانی برای برگزاری مجالس علمی و آموزشی بود و خوشحالم كه امروز "كاشی ماندگار" بر سردر منزل استاد نصب می گردد. »

او همینطور با اشاره به كوشش برای تألیف كتاب خاطرات پدرش هم اظهار داشت: «این كار را شروع كردم و در این كتاب زندگینامه و خاطرات پروفسور هشترودی در مصاحبه با دوستان، شاگردان و همكاران او گردآوری می گردد و امیدوارم بتوانم سال آینده آن را به چاپ برسانم. »

سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری هم در این مراسم اظهار داشت: «با نصب "كاشی ماندگار" بر سردر منزل پروفسور هشترودی در حقیقت از مقام علمی، آموزشی و پژوهشی این ریاضی دان برجسته تجلیل می گردد. »

او اضافه كرد: «ویژگی و امتیاز "كاشی ماندگار" این است كه در این طرح از مقام علمی و فرهنگی مفاخر و اندیشمندان معاصر تجلیل می گردد و بعضی از این مفاخر در دوران حیات هستند كه از آن ها تجلیل به عمل آمده است. »

پرفسور هشترودی متولد ۲۲ دی ۱۲۸۶ در تبریز است كه از او بعنوان نامدارترین ریاضی دان معاصر ایران نام برده می گردد و همچون سوابق علمی و آموزشی او می توان به استادی دانشسرای علمی، ریاست دانشگاه تبریز و ریاست دانشكده علوم دانشگاه تهران اشاره نمود. «كاشی ماندگار» طرحی است كه به كنوانسیون ۲۰۳۳ برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس برمی گردد و از آن بعنوان گنجینه زندگی بشری نام برده می گردد. این طرح از جانب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرایی می گردد.

1396/10/21
20:05:56
5.0 / 5
4402
تگهای خبر: سازمان میراث فرهنگی , صنایع دستی , گردشگری , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912