فراجا گردشگری
رییس سازمان حج خبر داد

تعطیلی سماح و فوت ۱۲۴ زائر اربعین

تعطیلی سماح و فوت ۱۲۴ زائر اربعین به گزارش فراجا رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فوت 124 نفر از زوار ایرانی در موسم اربعین، اعلام نمود: سامانه «سماح» با مصوبه ستاد اربعین كشور تعطیل شد.


به گزارش فراجا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان اظهار داشت: این سامانه برای ثبت نام زوار اربعین باز بود. در این مدت بالغ بر سه میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر اربعین ثبت نام كردند و از روز یكشنبه (۲۸ مهرماه) به طوركامل فعالیت سامانه متوقف گردید.
وی در ادامه با اشاره به رشد ثبت نام در این سامانه نسبت به سال گذشته، اضافه كرد: سال قبل بالغ بر دو میلیون نفر در این سامانه ثبت نام كردند و به سفر اربعین رفتند. امسال آمارها از آن حكایت می كند كه از شروع ماه صفر تا كنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف كشور به عراق و كربلا عازم شده اند.
بگفته رشیدیان، ۸۹ درصد زوار ایرانی تا روز گذشته به كشور بازگشتند. بیشترین آمار زوار بازگشتی، معادل یك میلیون و ۵۷۱ هزار نفر نیز از مرز مهران بوده كه معادل ۵۷ درصد كل زوار بازگشتی است.
او افزود: بیشتر از ۶۸۸ هزار زائر معادل ۲۴ درصد كل زوار نیز از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار نفر از مرز چذابه و ۸۹ هزار نفر از مرزخسروی تا روز گذشته به كشور بازگشته اند.
رئیس سازمان حج و زیارت همین طور اظهار داشت: تعداد زوار بازگشتی از مرز هوایی در این مدت به بیشتر از ۹۵ هزار و ۲۳۹ نفر رسیده است.
او با اشاره به روند كاهشی بازگشت زوار از عراق، اظهار نمود: حدود ۴۰۰ هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور در ایام آینده به كشور بازمی گردند.
رشیدیان افزود: ستاد امداد گمشدگان و راهنمای زائر و خدمات بیمه ای و بهداشتی ـ درمانی تا خروج كامل زوار اربعین و بازگشت به كشور همچنان فعال خواهد بود.
رئیس سازمان حج و زیارت همین طور از فوت ۱۲۴ نفر از زوار ایرانی در موسم اربعین به دلیلهای مختلف همچون ایست قلبی و سوانح رانندگی آگاهی داد.




منبع:

1398/07/29
23:26:51
5.0 / 5
3949
تگهای خبر: بیمه , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912