فراجا گردشگری
مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان:

یونسكو تحركات پیرامون مسجد جامع اصفهان را دنبال می كند

یونسكو تحركات پیرامون مسجد جامع اصفهان را دنبال می كند فراجا: مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان اظهار داشت: از یك سال پیش مشاور سازمان یونسكو در حال مطالعه بر روی مسجد جامع و تحركات پیرامون آن است.


حسین یزدان مهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: برای پایگاه جهانی مسجد جامع یك میلیارد تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده بود كه خوشبختانه با استفاده از این اعتبار شش پروژه مرمتی در مسجد جامع اجرایی شد.

وی اضافه كرد: مرمت درهای چوبی، مناره های مسجد، كاشی كاری ها و بدنه مسجد، اصلاح سنگ فرش ها و آبروها، پاك سازی و لایروبی سقاخانه پشت مسجد، بررسی كانال رفع رطوبت پشت مسجد و هم چنین گنبد تاج الملك، پاك سازی سفره عمر در مدرسه مظفری همچون مهم ترین فعالیت های مرمتی در مسجد جامع اصفهان بوده است.

مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان ادامه داد: در همین راستا برگرداندن مدرسه مظفری به فرم گذشته خود و اصلاح طاق ها همچون دیگر مرمت های اجرایی شده در مسجد جامع اصفهان است.

یزدان مهر در مورد ادامه اجرای پروژه میدان امام علی (ع) در نزدیكی مسجد جامع اظهار داشت: حدود یك سال است كه مشاور سازمان یونسكو در حال مطالعه بر روی مسجد جامع و تحركات پیرامون آن است و این بررسی ها همچنان ادامه دارد. باید هرچه سریع تر فكری به حال منظر ورودی و اطراف مسجد جامع شود چراكه مناظر اطراف این مسجد برای گردشگران خارجی و داخلی اصلاً خوشایند نیست، این در شرایطی است كه گردشگران خارجی بازدید كننده از این مسجد چندین برابر گردشگران داخلی هستند.

مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان با اشاره به اینكه باید در مورد ساماندهی اطراف مسجد جامع همه اهتمام بورزند و در اولویت برنامه های میراث فرهنگی و شهرداری قرار گیرد، اظهار داشت: متاسفانه بخش هایی از پروژه میدان امام علی (ع) به صورت نیمه كاره و با نمایی از میلگرد و آهن های در مجاورت مسجد جامع رها شده است و متاسفانه هنوز هم این میدان از رونق برخوردار نیست.

یزدان مهر تصریح كرد: تلاش زیادی برای بهبود شرایط این پایگاه جهانی انجام می گردد و تلاش می نماییم موضوعاتی را كه وجه زیبایی به مسجد نمی داد رفع و رجوع كنیم؛ برای مثال ورود دوچرخه را ممنوع كرده ایم و در تلاشیم تا فعالیت های غیرمعمول همچون شست و شوی تِی مغازه داران در حوض مسجد هم متوقف شود.



1396/10/23
23:26:17
5.0 / 5
4605
تگهای خبر: گردشگران , مرمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912