فراجا گردشگری

گنجینه بزرگ موزه طاق سبز دزدیده شد

گنجینه بزرگ موزه طاق سبز دزدیده شد به گزارش فراجا سارقان با دستبرد زدن به موزه «طاق سبز» یكی از بزرگترین نگهدارنده مجموعه جواهرات اروپا، صدها قطعه جواهر را به سرقت بردند.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، سارقان روز گذشته با هدف قرار دادن موزه «طاق سبز» واقع در «درسدن» شهری در شرق آلمان، سه مجموعه گرانبها از جواهرات متعلق به قرن هجدهم را به سرقت بردند. رسانه های آلمان از این سرقت بعنوان بزرگترین سرقت در نوع خودش از زمان جنگ جهانی دوم تابحال یاد كرده اند.
این سرقت بزرگ، بامداد روز دوشنبه با ایجاد آتش سوزی و مختل كردن سیستم امنیتی موزه و تاریك كردن فضای اطراف صورت گرفت.
با اینكه برق موزه قطع شده بود، یكی از دوربین های مدار بسته تصویر دو مرد را كه به موزه «طالق سبز» وارد شدند، ثبت كرده است.
به قول رئیس پلیس شهر «درسدن»، سارقان یك پنجره را شكستند و با بریدن فنس به یكی از اتاق های محل نگهداری جواهرات این موزه وارد شدند.
افسران پلیس با فاصله چند دقیقه بعد از وقوع این سرقت در موزه حاضر شدند، اما مظنونین محل را ترك كرده بودند.
رسانه های آلمانی ارزش جواهرات به سرقت رفته را تا هزاران میلیون یورو برآورد كرده اند اما «ماریون اكرمن» مدیر مجموعه های هنری شهر «درسدن» اعتقاد دارد كه تعیین ارزش آثار به سرقت رفته غیر امكان دارد.
«اكرمن» بیان كرد: «نمی توانیم برای این مجموعه به سرقت رفته ارزش تعیین نماییم چونكه فروختن این آثار غیر ممكن است.»
به گفته «اكرمن»، آثار ربوده شده شامل سه مجموعه تاریخی از الماس های تراشیده شده متعلق به قرن هجدهم است.
موزه «طاق سبز» كه توسط «آگوستوس دوم» شاه «ساكسن» در سال 1723 تاسیس شده است بعنوان یكی از 12 موزه ای به حساب می آید كه گنجینه بزرگ آثار هنری «درسدن» را در خود جای داده است. از آن جایی كه بعضی از اتاق های این موزه با رنگ سبز تزئین شده اند، موزه «طاق سبز» نام گرفته است.
«طاق سبز» كه یكی از قدیمی ترین موزه های جهان شناخته می شود محل نگهداری یاقوت كبود 547.71 قیراطی است كه توسط «تزار پیتر یكم روسیه» هدیه شده است.




منبع:

1398/09/05
20:38:32
5.0 / 5
4277
تگهای خبر: شهر , موزه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912