فراجا گردشگری
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران:

گرجستان از مردم ایران عذرخواهی كند

گرجستان از مردم ایران عذرخواهی كند فراجا: رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایرانی اظهار داشت: از دولت، وزارت خارجه و سفیر ایران در گرجستان توقع داریم نتیجه هشدارها و برخوردهایی كه از ناحیه گرجستان متوجه اتباع ایرانی شده است را پیگیری و به مردم اعلام كنند. باید مشخص شود چه برخوردهایی با خاطیان شده است. آنها باید به دادگاه های صالحه و محاكم قانونی معرفی شوند و دولت گرجستان باز از مردم ایران عذرخواهی كند.


حرمت الله رفیعی به دنبال بازگرداندن شماری از شهروندان ایرانی از گرجستان كه با وجود ابراز گلایه مندی وزارت خارجه كشورمان به سفیر دولت تفلیس در تهران، همچنان تا روز چهارشنبه (۲۱ آذرماه) ادامه داشت، درباره ضرورت ادامه روابط گردشگری دو كشور در چنین وضعی به ایسنا گفت: به شهروندان ایرانی اهانتی شده است. توقع داریم دولت برای رفع این مشكل تلاش كند. ما نمی خواهیم با گرجستان مقابله به مثل نماییم، چون عمل آنها را قبیح می دانیم. در چنین شرایطی این دولت ها هستند كه باید تلاش كنند حقوق شهروندی حفظ شود. ما هم از دولتمان توقع داریم برخورد ناشایست با شهروندان ایرانی كه مشكل قانونی برای ورود به این كشور را نداشتند، پیگیری كند تا فرد یا افراد خاطی تنبیه شوند.
وی اضافه كرد: فقط یك مورد از آن برخوردهای چالش برانگیز و نامحترمانه با اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان، رسانه ای شده است موارد دیگری هم بوده، لازم است سفیر ایران در گرجستان سریع تر از ادامه این رفتار توهین آمیز جلوگیری كند. چرا مسافر ایرانی كه مدارك كاملی داشته ۲۰ ساعت در فرودگاه گرجستان بازداشت شده است، اگر این شخص تخلفی داشته قانونی رسیدگی می كردند اگر هم متخلف نبوده، پس علت این برخورد چه بوده است.
این فعال گردشگری افزود: در گردشگری تداوم روابط یك سویه امكان پذیر نیست، ما می خواهیم با گرجستان روابط دو جانبه داشته باشیم. سالانه شمار زیادی از ایرانیان به این كشور سفر و در آن هزینه می كنند، توقع داریم به آنها احترام بگذارند. در شرایطی كه ایرانیان احترام توریست خارجی را حفظ می كنند انتظار می رود این رفتار دو سویه باشد.
وی اضافه كرد: بعنوان بخش خصوصی می توانیم تورهای گرجستان را متوقف نماییم، ولی با این تصمیم فقط مردم و آژانس های مسافرتی كه بخشی از هزینه این سفر را از قبل به بخش های خدماتی در كشور گرجستان پرداخته اند، متضرر می شوند.
رفیعی همین طور اشاره كرد: رسیدگی به این مسائل از عهده و شرح وظایف بخش خصوصی یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خارج است، دستگاه دیپلماسی باید وارد عمل شود. ما بدون اقدام وزارت خارجه نمی توانیم سفر به این كشور را یكطرفه متوقف نماییم، آنها باید نخست آگهی دهند و اگر این رفتار ادامه داشت رسما به مردم اعلام كنند كه به این كشور نروند تا بدین سان علاوه بر حفظ شأن و حقوق اتباع ایرانی، خسارت های مالی هم جبران شود.
دولت گرجستان در هفته های اخیر سپس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پذیرش مسافران ایرانی چرخش سیاسی نشان داد و بعضی از اتباع ایرانی را با وجود همراه داشتن مدارك كامل سفر، بازگرداندند. گرجستان با وجود هشدارهای وزارت خارجه كشورمان هنوز پاسخ شفافی درباره این برخوردها نداده است. ایران و گرجستان از سال ۲۰۱۶ رژیم لغو روادید را به اجرا گذاشتند، سپس آن سفیر این كشور در ایران اعلام نمود: سفر ایرانیان در این مدت به گرجستان ۶۰۰ درصد رشد داشته است.



1397/09/23
14:12:03
5.0 / 5
4814
تگهای خبر: توریست , خدمات , دفاتر خدمات مسافرتی , سازمان میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912